جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب گفت: الازهر آماده است دانشجویان مسلمان لهستان را بورسیه کند و پذیرای گروهی از ائمه جماعت و مبلغان اسلامی لهستان باشد تا در زمینه مبارزه با چالش های معاصر و ضرورت همزیستی مسالمت آمیز به آنها آموزش بدهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته توماس میسکیویچ مفتی لهستان و رئیس اتحادیه اسلامی لهستان با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

شیخ الازهر در این دیدار گفت: اسلام با خشونت و کشتار بیگانه است و دین اسلام برای گسترش فرهنگ همزیستی و صلح میان مردم آمده است و دین مهربانی و گذشت و اعتدال است و هیچ گاه مردم را به خشونت و ترور دعوت نکرده است و الازهر نیز همواره تلاش کرده مبلغ اسلام میانه رو و معتدل باشد و روابط خوبی با اروپا داشته باشد تا مسلمانان ساکن اروپا مایه ثبات و توسعه در جوامع اروپایی باشند.

وی افزود: الازهر آماده است دانشجویان مسلمان لهستان را بورسیه کند و پذیرای گروهی از ائمه جماعت و مبلغان اسلامی لهستان باشد تا در زمینه مبارزه با چالش های معاصر و ضرورت همزیستی مسالمت آمیز به آنها آموزش بدهد و علاوه بر این الازهر می تواند مرکزی ویژه آموزش زبان عربی در لهستان تاسیس کند تا افراد بتوانند در این مرکز با زبان عربی و اندیشه اسلامی آشنا شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha