جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهمانسرا

حوزه/ مدير كل روابط عمومي آستان قدس رضوي از افتتاح مهمانسراي جديد حضرت با ظرفيت پذيرايي از ۳۵۰۰ نفر، همزمان با ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمد امین توكلي‌زاده با اعلام اين خبر گفت: مهمانسرای جدید حضرت رضا(ع) با بهره‌گیری از امکانات مدرن و تكنولوژي روز دنیا در پنج طبقه بزوي بهره برداري مي‌شود.

وي با اشاره به برخی مشکلات مهمانسرای قدیمی حضرت جهت خدمت رسانی به زائرین، خاطرنشان کرد: وجود میهمانسرا در حرم مطهر رضوی مشکلاتی را به همراه داشت، كه از آن جمله مي‌توان به واقع شدن در مسير اصلي تردد زائران و ايجاد آشفتگي در مسير ورودي به صحن‌هاي آزادي و انقلاب، عدم دسترسي بخش آشپزخانه و انبارها به رينگ زيرگذر و بالاجبار تردد ماشين آلات سنگين در صحن و سراي رضوي و نزديك بودن مهمانسرا به اماكن متبركه و استشمام بوي غذا در صحن‌ و رواق‌هاي حرم مطهر، اشاره كرد.

توكلي زاده با بيان اينكه محدوديت‌هاي موجود در ساختمان‌هاي اطراف و نزديكي به بخش زيارتي، امكان توسعه مجدد مهمانسراي قديمي را ناممكن كرده بود، عنوان كرد: قدیمی بودن بنا، امکانات و تجهیزات میهمانسراي قديمي موجب دشواري در خدمت رسانی به زائرین شده بود كه همه این موارد در نهایت آستان قدس رضوی را به این جمع بندی رساند که باید فضای مهمانسرا از قلب حرم مطهر به اطراف آن منتقل شود.

وي اضافه كرد: در همین راستا احداث میهمانسرای جدید حضرت با ظرفیتی 3500  نفر در پنج طبقه و مجهز به امکانات مدرن و روز دنیا، در مجاورت با جداره‌های مجموعه حرم مطهر حضرت رضا(ع) در سال 92 آغاز شد و با همت و تلاش مضاعف امکان بهره برداری از آن در سال 95 فراهم آمد.

مديركل روابط عمومي و امور رسانه‌هاي آستان قدس رضوي با اشاره به امکانات و تجهیزات مدرن مهمانسرای جدید حضرت، ابراز داشت: سردخانه‌ای مدرن، آشپزخانه‌ای بسیار مجهز و کم نظیر، تاسیساتی پیشرفته همراه با تکنولوژی روز دنیا و فضایی زیبا با معماری اصیل اسلامی-ایرانی از ویژگی‌های میهمانسرای جدید حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) است که جهت پذیرایی از میهمانان امام جود و کرم، در سال 96 مورد استفاده و بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

توكلي زاده در پايان با بيان اينكه تدابیری در نظر گرفته شده تا ضمن بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا همان طعمی که از غذا با روش طبخ سنتی انتظار می‌رود در غذای متبرک حضرت حفظ شود. تصريح كرد: مهمانسراي جديد در زميني به مساحت 2300 متر مربع و با زيربناي كلي 11840 متر مربع احداث شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha