جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 تشییع شهدا

حوزه/ معاون فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مدیریت دانش پژوهی از سال ها قبل به منظور تقویت روحیه جهادی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اردوهای راهیان نور، یادواره شهدا و برنامه های هفته دفاع مقدس را برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت:  فعالیت های مؤسسه از سال 1354 آغاز شده و در مؤسسه باقر العلوم(ع) و مؤسسه در راه حق برنامه ها و فعالیت های علمی آیت الله مصباح یزدی، جریان داشته است و در ادامه با گسترده تر شدن این اقدامات و فعالیت های علمی، ساختمان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نیز توسعه یافته و کارهای فرهنگی هم به تناسب شکل گرفته است.

وی در بیان مقوله مهم فرهنگ، خاطرنشان کرد: با بررسی مسئله فرهنگ در کلام حضرت امام (ره) «ما از مشکلات اقتصادی، نظامی، و سیاسی نمی ترسیم و آنچه که برای ما مهم است بحث فرهنگ است» و در کلام مقام معظم رهبری که شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی را مطرح می کنند، می توان جایگاه فرهنگ در نظام اسلامی را مشخص کرد. در یک تعریف کلی، فرهنگ؛ باورها، ارزش ها و هنجارهای مقبول در یک جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین بیاری افزود: با توجه به این‏که فضای کاری مؤسسه بیشتر طلبگی است، به طور اخص خرده فرهنگ هایی شامل انتظارات و توقعاتی که از یک روحانی انتظار می رود نیز مورد توجه می باشد.

معاون فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: کار اصلی و اساسی معاونت فرهنگی، تقویت بنیان های فرهنگی می باشد، به عبارت دیگر، باورها، ارزش ها و هنجارهای دینی و اسلامی که از یک مؤمن در جامعه دینی انتظار می رود تا با این اصول، فرهنگ را در درون خود و خانواده نهادینه کند.

وی برگزاری مراسمات فرهنگی را یکی از راه کارها در جهت ارتقای امور فرهنگی و معنوی جامعه برشمرد و افزود: مدیریت دانش پژوهی از سال ها قبل به منظور تقویت روحیه جهادی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اردوهای راهیان نور، یادواره شهدا و برنامه های هفته دفاع مقدس را برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین بیاری با اشاره به برگزاری هرساله یادواره شهدای مؤسسه خاطرنشان کرد: یاد شهدا و درس گرفتن از مکتب شهدا یکی از اصولی  است که موجب غنای فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ در جامعه می شود.

وی افزود: در مؤسسه به مناسبت های مختلف کتاب های دفاع مقدس، روایتگری و بیان خاطرات شهدا ارائه می شود تا از این فرصت های با ارزش و کارهای مهم در جهت ارتقای فرهنگی بهره برداری شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha