پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ، اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی در سال های آینده را لازمه ایجاد شغل برای جوانان و تقویت تولید ملی دانست.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که در پایان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم، اظهار داشت: گرچه در سال جاری تلاش هایی از سوی مسئولان صورت گرفته اما باید این تلاش ها مستمر باشد چرا که در حال حاضر وضعیت بیکاری در حد نسبتاً بالایی است که نیازمند مجاهدت بیشتر مسئولان است.

وی با بیان این که لازمه تقویت تولید داخل در شرایط فعلی، رفع معضل رکود است، گفت: یکی از راهکارهای جدی مقابله با معضل رکود و همچنین تقویت تولید ملی، مقابله با واردات بی رویه کالا به خصوص اجناس لوکس و غیرضروری است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در شرایط کنونی واردات کالاهای غیر ضروری موجب اشباع بازار می شود، مسلم است که این مساله به تولیدکنندگان داخلی ضربه جدی وارد می کند و لذا مسئولان دولت و مجلس باید هر چه زودتر جلوی این روند را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این بحث باید به طور جدی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در سطح جامعه مورد توجه قرار داده و به خصوص رسانه ها در این باره نقش آفرینی فعال داشته باشند.

وی افزود: یکی از آثار ترویج فرهنگ مصرف کالای تولید داخل همین است که به طور مستقیم و غیرمستقیم به اشتغالزایی جوانان بیکار کشور از جمله فارغ التحصیلان دانشگاهی می انجامد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha