سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تجمل گرایی

عضو هیئت علمی دانشگاه قم ، تجمل گرایی خانواده ها در امر ازدواج را عاملی در راستای افزایش و تاخیر در سن ازدواج جوانان داشت.

دکتر محمد زمان رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: اگر می خواهیم ازدواج ها آسان برگزار شود و سن جوان ها بیش از حد افزایش پیدا نکند، راهکار نخست این است که خانواده ها مقداری سطح توقعات خود را پایین بیاورند.

وی افزود: متاسفانه در امر مقدس ازدواج یک سری سنت های غلط باب شده به ویژه در سال های اخیر که باعث افزایش چشم و هم چشمی ها و تجمل گرایی ها شده و این ها در مجموع باعث گردیده که جوان ها کمتر به سمت ازدواج بروند و یا در سنین نسبتاً بالا مبادرت به این کار کنند.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که هدف از ازدواج یک فرآیند متعالی و در راستای کمال انسان و تربیت نسل صالح است، خاطرنشان کرد: در سال های ابتدایی انقلاب ، نگاه به ازدواج به ویژه از حیث اقتصادی آن یک نگاه انقلابی بود؛ لذا شاهد ازدواج های آسان و سبک زندگی ساده زیستانه و به دور از تجملات بودیم؛ اما متاسفانه امروزه این نگاه در جامعه تضعیف شده و جای آن را خرج های بسیار در امر ازدواج و تشریفات زاید گرفته است.

وی با تاکید بر این که بی شک ریخت و پاش در امر ازدواج و مراسم های آن چنانی گرفتن ضامن سعادت و خوشبختی زوجین نیست، گفت: واقعاً چه لزومی دارد لباس و کفش عروس و داماد این قدر هزینه بردارد و یا مراسم در فلان سالن های شیک و گران قیمت برگزار شود؛ حال آن که به راحتی می توان مجالس خوب و آبرومند برگزار کرد و در عین حال فشار اقتصادی سنگینی هم به زوجین و خانواده های آن ها وارد نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha