پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام منصوری - خرم آباد

حوزه/ رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد، با بیان این که یکی از وظایف مؤمنان، حفظ طبیعت است، گفت: دوست داشتن طبیعت از نشانه های ایمان است.

حجت الاسلام فرزاد منصوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تبریک آغاز سال نو و با بیان این که در خصوص مسافرت که قطعا در این ایام افزایش خواهد یافت، توصیه های مختلفی در آموزه های اسلامی وجود د ارد، اظهار داشت: در قرآن کریم بارها به آسمان و زمین قسم یاد شده است؛ آنچه در روی زمین و روئيدنی می باشد نیز شامل این قسم خواهد شد و نشان دهنده وجود با ارزش زمین و طبیعت برای انسان است.

وی با اشاره به اینکه هر محیطی که انسان در آن زندگی می کند به عنوان وطن و محل زندگی وی محسوب می شود، تصریح کرد: دوست داشتن محل زندگی و وطن از نشانه های ایمان است و انسان باید با تمام توان در جهت حفظ و صیانت از طبیعت محل زندگی و تفرجگاه‌ها کوشا باشد.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با تاکید بر اینکه باید در حفظ طبیعت شهر، محله، روستا و...، اهتمام لازم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از نشانه‌های ایمان و دوستی با طبیعت، مراقبت از زمین و محل زندگی و تفرج است.

حجت الاسلام فرزاد منصوری با بیان اینکه در ایام نوروز نیز با نو شدن طبیعت، سفرهای نوروزی و حضور مردم در تفرجگاه‌ها بیشتر می شود؛ بیان داشت: مسافران و گردشگران باید در حفظ طبیعت و عرصه های طبیعی و جنگلی همانند محل زندگی خود از جمله خانه و کاشانه شان، تلاش نمایند.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات متعدد از ائمه معصومین(ع)، نسبت به حفظ و مراقبت از طبیعت و درختان سفارش ویژه ای شده است، یادآور شد: در منابع روایی شکستن شاخه ای از درخت همانند شکستن بال پرندگان آمده است و این احادیث وظیفه دینی و شرعی ما را در قبال حفاظت از طبیعت دو چندان می سازد.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد، با بیان اینکه امامان معصوم ما با کاشت درختان ، ایجاد باغ ها و وقف ثمر آن برای محرومان، دوست داشتن و حفاظت از طبیعت را به دوستداران مکتب اهل بیت(ع) سفارش نموده اند، گفت: اگر نشانه های ایمان به قدرت خدا در انسان باشد، هرگز به طبیعت صدمه نخواهد زد و همواره در جهت صیانت از عرصه های طبیعی خود را مسئول می داند.

حجت الاسلام منصوری در ادامه بر رعایت نظافت طبیعت محل تفرج گردشگران تأکید کرد و افزود: هر مؤمنی زیبایی و سلامت طبیعت را دست‌خوش تغییر نماید، از ایمان دور شده است؛ لذا وظیفه دینی و اخلاقی مؤمن، حفاظت و صیانت از طبیعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha