سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ دیدار فرمانده نیروی انتظامی با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جزو وظایف شرعی و تخطی از آن گناه است، مردم نیز باید احساس کنند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وظیفه شرعی است و به آن اجرای آن بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشورمان ضمن عرض تبریک سال نو و خداقوت به همه پرسنل ناجا به ویژه پلیس راهور اظهارداشتند: امنیت موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه در کشور شاهد آن هستیم.

معظم له افزودند: امنیت یک نعمت و موهبت الهی است که مردم قدر آن را دانسته و همواره قدردان زحمات نیروی انتظامی در این عرصه هستند.

این مرجع تقلید جهان تشیع به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از قاچاق اشاره کرد و بیان داشتند: باید گلوگاه های ورود قاچاق به کشور گرفته شود و باید این گلوگاه ها را بست چرا که  بخش مهم و عمده ای از اقتصاد کشور وابسته به حل موضوع قاچاق است و تا زمانی که موضوع قاچاق حل نشود، مشکلات اقتصادی برطرف نخواهد شد.

ایشان با اشاره به مشکلات و از سوی دیگر فواید فضای مجازی گفتند: این فضا برخی از اقدامات را آسان کرده و در همین حوزه درس ها از این طریق ارائه می شود که موجب تقویت کلاس ها نیز شده است اما از سوی دیگر زیان هایی هم دارند که باید مراقب بود.

این مرجع تقلید ادامه دادند: باید در این راستا راهکارهایی ارائه شود و تا هماهنگی های لازم صورت نگیرد نمی توان آسیب ها را به حداقل رساند.

آیت الله مکارم شیرازی به تماس تلفنی رئیس جمهور با ایشان اشاره کرد و گفتند: دو شب گذشته رئیس جمهور برای تبریک عید با بنده تماس گرفته بود که توصیه هایی در خصوص فضای مجازی صورت گرفت و هر دو نیز معتقد بودیم اقدام های صورت گرفته در این حوزه کافی نیست و باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

معظم له در ادامه به مسائل ترافیک و فرهنگ ترافیک نیز اشاره کرد و افزودند: این فرهنگ باید توسط مردم ارتقا پیدا کند و ملت ما نیز باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

این مرجع تقلید اظهارداشتند: به نظر می رسد که 95 درصد مردم با فرهنگ سازی مسائل و قوانین را رعایت می کنند و 5 درصد باقی مانده را نیز باید طبق قانون برخورد تا شاهد بروز مشکلات نباشیم.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: اینکه شاهد هستیم در سال گذشته 2 میلیون خودرو به ظرفیت کشور افزوده و از سوی دیگر تصادفات کاهش داشته، نتیجه کارهای فرهنگی بوده که باید افزایش یابد.

معظم له تاکید کردند: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جزو وظایف شرعی و تخطی از آن گناه است، مردم نیز باید احساس کنند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وظیفه شرعی است و به آن اجرای آن بپردازند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha