شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: اسلام حقوق مادر را محترم داشته و مادر در اسلام مورد احترام و تکریم است و جایگاه بلندی دارد و تاریخ هیچ نظامی را سراغ ندارد که همانند شریعت سلام مادران را تکریم کرده باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر در مقاله هفتگی خود در روزنامه صوت الازهر تاکید کرد: اسلام حقوق مادر را محترم داشته و مادر در اسلام مورد احترام و تکریم است و جایگاه بلندی دارد و تاریخ هیچ نظامی را سراغ ندارد که همانند شریعت سلام مادران را تکریم کرده باشد.

وی افزود: نیکی به مادر و رسیدگی به مادر مصداق نیکی به والدین است که از دستورات اسلام است و مسلمانان باید در گفتار و کردار با والدین خود ادب را رعایت کنند و با آنها مهربان و رئوف باشند.

شیخ الازهر ادامه داد: فضیلت مادر برتر از فضیلت پدر است و چه بسا برخی حقوق مادر بیشتر از حقوق پدر باشد؛ چراکه مردی نزد رسول خدا(ص) آمد و عرض کرد: ای رسول خدا چه کسی برای اینکه او را همراهی کنم سزاوارتر است؟ حضرت فرمود: مادرت. مرد گفت سپس چه کسی؟ حضرت فرمود: مادرت. مرد گفت: سپس چه کسی؟ حضرت فرمود: مادرت. مرد گفت: سپس چه کسی؟ حضرت فرمود: پدرت. و بر همین اساس است که قرآن کریم هم به رنج های فراوان مادر اشاره می کند و به این خاطر مادر را شایسته احترام و تقدیر می داند.

الطیب در پایان سخنان خود مردم را به توجه به فضیلت والدین و احترام و مهربانی با آنها فراخواند و گفت: نیکی به پدر و مادر گنجی است که موجب فزونی رزق و طول عمر انسان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha