جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صله رحم

حوزه/ در آموزه های دینی صله رحم، دید و بازدید و از احوالات هم مطلع شدن بسیار سفارش شده است که نشان دهنده بعد اجتماعی دین اسلام و مکتب تشیع است.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به تاکید دین مبین اسلام نسبت به انجام صله رحم، گفت: در آموزه های دینی صله رحم، دید و بازدید و از احوالات هم مطلع شدن بسیار سفارش شده است که نشان دهنده بعد اجتماعی دین اسلام و مکتب تشیع است.

وی با بیان اینکه انسان با انجام صله رحم ضمن ثبت حسنات، گناهان خود را نیز مورد آمرزش قرار می دهد، تصریح کرد:مبلغان، مربیان و فعالان حوزه دین و فرهنگ تلاش کنند با بیان و تبیین آثار و برکات صله رحم و فرهنگ سازی، این سنت حسنه را در زندگی امروز دوباره احیا نمایند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد همچنین طولانی شدن عمر، برکت در رزق و رفع بلا و خطر را از مهمترین آثار صله رحم در زندگی برشمرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه با انجام صله رحم، بدون چشم و هم چشمی و بی تکلف، پیوند اقوام مستحکم تر خواهد شد، خاطر نشان کرد: مهمانی ها باید به دور اسراف و چشم و هم چشمی باشد و نباید صله رحم آرامش روحی و روانی را از انسان بگیرد، بلکه باید به جا آوودن این سنت نیکو، به حل مشکلات اقوام و دوستان اهتمام داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha