سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
طلبه شهید سید واسع سوری

حوزه/ خیلی زود به کاروان روحانیت پیوست و با مبانی انقلاب اسلامی آشنا شد. این معرفت او را بیش از هشت بار به جبهه های جنوب کشاند و عاقبت عندربهم یرزقون گشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، طلبه شهید سید واسع سوری پس از گذراندن مقطع ابتدائی مسیر تحصیلی اش را به سمت حوزه علمیه تغییر داد و راه بزرگان دین را پیش گرفت. مقدمات علوم را از همان شهر خودش آغاز کرد و پس از مدتی به قم آمده و از اساتید این شهر استفاده های علمی و معنوی کرد.

* فعالیت سیاسی و اجتماعی

با آمدن به قم در مسیر مبارزات علیه رژیم پهلوی قرار گرفت و در این راستا قدم های موثری برداشت. بیان شیوا و روضه خوانی هایش را در جهت بیداری مردم به خصوص جوانان بکار گرفت تا آنکه تلاش های او و همفکرانش کشتی انقلاب را به ساحل نجات رساند.

* پس از انقلاب

سید واسع پس از پیروزی انقلاب ، تلاش هایی را در جهت تحکیم پایه های نظام صورت داد تا آنکه مساله جنگ تحمیلی پیش آمد. او در سال 1360 به عضویت سپاه قم درآمد و خود را برای اعزام به مناطق جنگی آماده کرد.

کارنامه درخشان این طلبه مجاهد حضور حدود چهل ماه در مناطق جنگی جنوب بوده که در طول هشت بار اعزام صورت پذیرفت.

او مدتی در لشکر 17 علی ابن ابی طالب ؛ فرماندهی شهید زین الدین حضور داشت که نوشته اند مورد توجه خاص این سردار دلیر جنگ بوده است.

صدایش حزین و دل انگیز بود و سید آنرا در قالب نغمه های حسینی و در جهت روحیه بخشی رزمندگان اسلام بکار گرفت.

* جام شهادت

حرکت در مسیر انقلاب و روایت و ولایت و پشتکار در انجام واجبات و ترک محرمات الهی این سید بزرگوار را آنقدر عروج بخشید تا آنکه در بیست و چهارم اسنفد سال 63 در شرق دجله مستانه جام شهادت را سرکشید و به مردان تاریخ ساز پیوست.

* کلمات به جا مانده از شهید

من تمامی ظواهرمادی و زینت های دنیایی را به دور ریخته ام و از علایق زیبا چشم بسته ام. هستی ام را به هستی بخش سپرده ام. تاسف بر آنانکه جبهه های عطرآگین شده از دعاها و نیایش های شبانه رزمندگان را ندیده اند.

منبع: عارفان بیدار، ویژه شهدای روحانی استان همدان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha