جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی- مدیر حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: در سبک زندگی غربی شاهد انسان محوری هستیم و معنویات و خداوند در آن جایی ندارد و آنچه افراد و طبقات را معرفی می کند، میزان قدرت اقتصادی و سیاسی آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه، اظهار داشت: دین مبین اسلام برای تمامی شئونات زندگی بشر راهکارهای مفید و به روز قرار داده است و اگر شخصی این راهکارها را به کار ببندد، هرگز در زندگی دچار مشکلات نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان این که در حال حاضر دو نوع سبک زندگی داریم، یکی سبک زندگی اسلامی و دیگری سبک زندگی غربی است که این دو با هم تفاوت ها بسیاری دارند، ابراز داشت: دین مبین اسلام با قوانین و دستوراتی که داده، می تواند بهترین سبک زندگی برای بشر امروزی باشد.

وی ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی بسیاری از صفات نیکو و عام المنفعه نهفته است و با پیروی نهادینه سازی  آن می توانیم زندگی آرام و به دور از هیاهو داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه به سبک زندگی غربی اشاره کرد و گفت: در سبک زندگی غربی که بر خلاف اسلام دارای تاریخ مصرف مشخصی است، به خوبی می بینیم که نیازهای انسانی به پاسخ داده نمی شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه در سبک زندگی غربی ما شاهد سبکی انسان محور هستیم و در آن معنویات و حتی خداوند جایی در زندگی ندارد و آنچه افراد و طبقات را معرفی می کند، میزان قدرت اقتصادی و سیاسی آنهاست، ولی در سبک اسلامی میزان و جایگاه افراد را تقوا و ترس از خدا مشخص می کند و پول و ثروث هرگز نمی تواند نشان دهنده شخصیت والای یک مسلمان واقعی باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه استفاده و پیروی از سبک زندگی غربی می تواند بنیان های هر خانواده ای را تخریب کند، گفت: اگر می خواهیم خانواده و فرزندانی نیک و صالح داشته باشیم، باید آسیب های سبک زندگی غربی را به آنها معرفی کنیم و به آنها بفهمانیم که بهترین الگو برای زیستن در قالب یک انسان کامل و درستکار، استفاده از سبک زندگی اسلامی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha