جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی احدی - موسسه تحقاتی جواد الائمه(علیه السلام)۹

حوزه/ ما براساس نیازهای جامعه بحث های تخصصی را در دروس خارج مطرح می کنیم، اما این انتظار است که در زمان امتحانات برای سطح چهار نیز به این مسایل توجه ویژه ای از سوی ممتحنین صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی احدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که در حال حاضر یکی از مشکلات فعلی در حوزه، عدم حضور برخی از طلاب و فضلا در کلاس های مربوط به دروس سطوح عالی است، اظهار داشت: ما در حال حاضر بنا بر آمار حدود 23 هزار طلبه و روحانی مشغول به تحصیل در سطوح عالی داریم؛ باید از حیث اخلاقی کاری کرد که طلاب خود را مقید به حضور در کلاس بدانند لازم است که طلاب و فضلای مستعد را نیز مورد تشویق قرار دهیم.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به این که امروزه پاسخگویی به نیازهای نوین جامعه وظیفه کلیدی حوزه های علمیه به شمار می رود، اظهار داشت: انتظار می رود به مباحث تخصصی در دروس خارج بهای بیشتری داده شود و از طلاب و فضلایی که در امور تخصصی مثل اقتصاد و غیره دروس خارج را می گذرانند، امتحان گرفته شود.

وی اضافه کرد: ما براساس نیازهای جامعه بحث های تخصصی را در دروس خارج مطرح می کنیم، اما این انتظار است که در زمان امتحانات برای سطح چهار نیز به این مسایل توجه ویژه ای از سوی ممتحنین صورت گیرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که به لطف الهی، استعدادهای بسیار خوبی در حوزه وجود دارد که باید این ها در عرصه های تخصصی و نیازهای جامعه به کار گرفته شوند، گفت: حوزه فقه در قالب مفاهیم، بسیار درخشان است، اما کاری باید کنیم که در امور عینی و کاربردی وارد شویم و البته یکی از مهم ترین نیازها در این بخش ، این است که طلاب و فضلا در امور کاربردی تغذیه فکری و علمی شوند.

وی بیان داشت: در این رابطه لازم است نشست های علمی بین مراکز تخصصی حوزه برگزار شده و در یک فرآیند همگرایانه، مباحث مطرح شود و از نقطه نظرات مراجع و بزرگان به صورت مداوم استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha