جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خیمه های معرفت

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف استان قم گفت: امسال دو کار ابتکاری راه‌اندازی غرفه «کودک، خانواده و فضای مجازی» و «آموزش تصویری احکام»، موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌حجت‌الاسلام علی عزیزی در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های این طرح در سال جاری اظهار کرد: امسال دو کار ابتکاری در قالب خیمه‌های معرفت صورت گرفت که بر جذابیت و مخاطب‌پذیری آنها افزوده است.

وی افزود: نخستین ویژگی این است که در نوروز 96 بر خلاف سال‌های گذشته، غرفه «کودک و نوجوان» در خیمه‌های معرفت دایر نشده، بلکه به جای آن شاهد برپایی غرفه‌ای تحت عنوان «کودک، خانواده و فضای مجازی» هستیم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به خصوصیات غرفه جدید عنوان کرد: امسال غرفه کودک را طوری طراحی کردیم که خانواده‌ها حضور بیشتری در کنار فرزندانشان داشته باشند زیرا هر چند در گذشته هم خانواده‌ها حضور داشتند اما بیشتر تماشاگر بودند.

وی ادامه داد: امسال از طریق تلفیق موضوعات مربوط به کودکان و نوجوانان با مباحثی که والدین نیاز به آموزش آنها دارند، همه اعضای خانواده را مخاطب قرار داده‌ایم.

حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: به این ترتیب پدران و مادران در کنار فرزندانشان در جُنگ‌های شادی غرفه «کودک، خانواده و فضای مجازی» حاضر می‌شوند و مباحث مربوط به کودکان و موضوع فضای مجازی را به اتفاق آنها مرور می‌کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به دومین کار ابتکاری در برپایی خیمه‌های معرفت نوروزی گفت: آموزش احکام به شیوه‌های نوین، دومین ویژگی خیمه‌های معرفت در سال جاری است به این ترتیب که کار آزمایشی سال‌های گذشته را در همه خیمه‌ها اجرایی کردیم و آموزش احکام دینی با استفاده از شیوه‌ها نو را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: پاسخ به پرسش های شرعی معمولا بدین گونه است که یک مبلغ روحانی در غرفه‌ می‌نشیند و اگر کسی به او مراجعه کرد، پاسخگوی سوالاتش خواهد بود اما در شیوه جدید، مجموعه‌ای از احکام شرعی مورد نیاز همه گروه‌های سنی بر روی پوسترهایی که به همین منظور طراحی شده‌اند درج شده و برگه‌های مربوط به مسابقه‌ای با موضوع دانستنی‌های شرعی در بین زائران بقاع متبرکه و بازدیدکنندگان از خیمه‌های معرفت توزیع می‌شود تا با استفاده از مطالب موجود در پوسترها، به سوالات پاسخ دهند.

حجت الاسلام  عزیزی با بیان اینکه به این ترتیب، زائران با مجموعه‌ای از احکام آشنا می‌شوند و در عین حال جایزه‌ای معنوی هم به آنها اهدا می‌شود تصریح کرد: علاوه بر این طی همکاری با موسسه فقه زندگی، مجموعه‌ای از پوسترها با عنوان احکام تصویری هم تهیه شده که در تمامی ابواب فقهی، آنچه مورد نیاز یک مسلمان است را در اختیار بازدیدکنندگان از خیمه‌های معرفت قرار می‌دهند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha