سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بهرام دلیر

حوزه / عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: مجاهدت علمی امام باقر(ع) و تربیت شاگردان بسیار زمینه ساز احیای سنت نبوی و علوی در جامعه اسلامی شد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام دلیر نقده ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن اول ماه رجب ، سالروز ولادت امام باقر(ع) اظهار داشت: با عنایت به این که در روزگار حضرت، فضای علمی خوبی بر دنیای اسلام حاکم شد لذا این بزرگوار توانستند به یاری الهی دست به تربیت و پرورش بزرگترین شاگردان عالم اسلام و تشیع بزنند.

وی با بیان این که حضرت در حدود 20 سال امامت خود تحولات عظیم علمی واخلاقی را در جامعه خویش موجب شدند ، افزودند: خوشبختانه امامت آن حضرت در دوره‌ خاصی قرار گرفته بود که بنی امیه در حال اضمحلال و بنی عباس در حال شکل گیری بود و لذا امام(ع) از این فضای ایجاد شده نهایت بهره را برده و به نشر علوم الهی و اسلامی همت گماشته و گنجینه عظیمی از معارف حقه شیعه را برای ما به جا گذاشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که یکی از شاخصه های اخلاقی و رفتاری امام باقر(ع) متانت ، صبر و سعه صدر بالای ایشان است، خاطرنشان کرد: امروز که جامعه ما از برخی بداخلاقی ها و بی حوصلگی ها و تنش های کلامی و رفتاری رنج می برد، بهترین نسخه علاج این عارضه ناپسندِ اجتماعی و فرهنگی، تاسی به سیره و فرهنگ زندگی اهل بیت(ع) به ویژه امام باقر(ع) است.

وی با اشاره به شاخصه های شخصیتی ، رفتاری و سیره علمی و عملی آن امام هُمام گفت: از حیث اخلاقی آن حضرت همچون سایر ائمه اطهار(ع) اُسوه کاملی بودند که چه در عرصه گفتار و چه مقام عمل بهترین الگو برای کسانی به شمار می رفتند که طالب سعادت و زندگی موفق در دنیا و آخرت بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha