جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسد الله صیادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان کتاب «مکاسب» را شامل سیستم اقتصادی اسلام دانست و گفت: هر طلبه ای باید در زمان خود بیان کننده مسایل آن زمان باشد و مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد نیاز جامعه را به طور صحیح به مردم آموزش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام اسد الله صیادی استاد حوزه علمیه همدان، در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: طلاب یک وظیفه واحدی دارند آن هم تبلیغ و ترویج دین الهی است.

وی در ادامه افزود: شکی نیست که ما هدایت گر جامعه هستیم و در مرحله نخست باید به نحو اکمل و احسن مبانی دین الهی را یاد بگیریم و جامعه و مردم را به این دین الهی هدایت کنیم.

استاد حوزه علمیه همدان تاکید کرد: در راه طلبگی دین شناسی از اهمیت فراوانی برخوردار است. دین دارای فلسفه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر مباحث می باشد، از این رو باید ما آماده یادگیری این مبانی شویم.

وی ادامه داد:حوزه های علمیه دارای منابع فراوانی همچون قرآن، نهج البلاغه و روایات اهل بیت(ع) هستند که این منابع نیاز به آموزش و پژوهش دارد تا ما در پاسخ گویی دستمان پر باشد.

حجت الاسلام صیادی با اشاره به مطالب کتاب مکاسب، ابراز داشت: این کتاب مفید شامل سیستم اقتصادی اسلام است که حاصل دسترنج و پژوهش های یکی از علمای اسلام شیخ انصاری(ره) است.

وی در ادامه افزود: ما نیازمند به اینگونه تفقه ها و پژوهش ها هستیم، جامعه نیاز به علمایی همچون شیخ انصاری ها و آخوند خراسانی ها دارد آن هم در تمامی رشته های اسلامی و حوزوی.

استاد حوزه علمیه همدان تاکید کرد: هر طلبه ای باید در زمان خود بیان کننده مسایل آن زمان باشد، باید مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد نیاز جامعه را به طور صحیح به مردم آموزش دهد.

وی در پایان افزود: ما نباید به دروس عمومی حوزه اکتفا کنیم، بلکه باید به علم آموزی و پژوهش بپردازیم، ما فرصت زیادی نداریم و در قبال جامعه مسوول هستیم و باید خود را برای این مسایل آماده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha