جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی پور_ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه تا تولید و اشتغال نباشد، از رونق اقتصادی هم خبری نخواهد بود، تصریح کرد: اگر مردم حداقل های معیشتی را نداشته باشند، قطعا زندگی شیرین و مطمئنی هم نخواهند داشت، لذا باید در این زمینه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی پور در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اظهارداشت:رهبر فرزانه انقلاب ابتدای هرسال با رهنمودهای دقیق و افق دید بالای خود، مسیر کشور را با نامگذاری سال مشخص کرده و اگر این توصیه ها دقیقاً اجرا گردد، قطعاً شاهد رونق در کشور خواهیم بود.

شعار سال ریشه در آموزه های دینی دارد

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری ریشه در متون، مستندات و آموزهای دینی و الهی داشته و توجه و اهتمام به آنها موجب پیشرفت همه جانبه می گردد.

وی با بیان این که اقتصاد از ارکان مهم در اسلام به شمار رفته و از پایه های کمال دین است و تاکیدات مقام معظم رهبری بر این مهم هم در این راستا است، ابراز داشت: اگر مسائل اقتصادی یک کشور رونق داشته باشد، در دیگر زمینه ها نیز شاهد رونق خواهیم بود، چرا که  اقتصاد از مباحث پایه ای کشورداری بوده و دشمنان هم به این مسئله واقف می باشند و در صدد تضعیف آن از طرق مختلف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور ادامه داد: با نگاهی گذرا به موقعیت منطقه می بینیم که دشمن تا مرزهای ما پیشروی کرده و در صدد نفوذ است، ولی چون توان ورود نظامی ندارد، رو به جنگ نرم  آورده و درصدد تضعیف کشور از طریق نفوذ های فرهنگی و اقتصادی است  که رهبر انقلاب به خوبی این مسئله را از سال ها پیش رصد و هشدارهای لازم را بیان کرده اند، لذا تاکید معظم له بر اقتصاد مقاومتی از همین نوع بوده و با تحقق آن هیچ دشمنی از هیچ طریقی امکان نفوذ نخواهد داشت.

لزوم برنامه ریزی جامع برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه تا تولید و اشتغال نباشد، از رونق اقتصادی هم خبری نخواهد نبود، تصریح کرد: اگر  مردم حداقل های معیشتی را نداشته باشند، قطعا زندگی شیرین و مطمئنی هم نخواهند داشت، لذا باید در این زمینه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

وی بر این مسئله هم تاکیدکرد که تحقق شعار سال تنها وظیفه دولت نبوده و همه آحاد جامعه به نوبه خود در اجرای آن سهیم هستند هرچند که در این بخش وظیفه اصلی بر دوش دولت است و باید با برنامه ریزی های منسجم، زمینه تولید  و اشتغال را در کشور فراهم نماید.

ضرورت ایجاد بنگاه های زود بازده و تعاونی های کوچک

حجت الاسلام و المسلمین حسینی پور در پایان ایجاد بنگاه های زود بازده و تعاونی های کوچک را از راهکارهای پیشنهادی خود در زمینه اشتغال بیان و خاطرنشان کرد: می توان با بستر سازی های متناسب زمینه ایجاد تعاونی های کوچک در بخش های مورد نیاز کشور را با  همان سرمایه های اندک مردم ایجاد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha