شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: خداوند فرصتی طلایی به ملت ایران عنایت کرد و نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزه های اهل بیت(ع) که موهبتی الهی است را در این کشور مستقر نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلی قدس اظهارداشت: کشور ایران ۳۸ سال است با چالشهایی که دشمنان برای ملت درست می کنند، مقابله کرده  و این ملت بر پیمان خود با نظام و رهبری و اسلام پایبند است.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به درپیش بودن روز طبیعت گفت: مردم در نگهداری نعمتهای الهی بکوشند، درختان را قطع نکرده و محیط زیست را آلوده نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ ابراز داشت: مردم ما نسبت به مسائل و مراسمات  دینی و ارزشهای انقلابی در سال ۹۵ سنگ تمام گذاشتند به ویژه نسل جوان حضور پررنگتری داشتند که همگی نشانه رشد آگاهی و بصیرت مردم بود.

وی به کاستی های سال ۹۵ هم اذعان کرد و افزود: این کاستی ها در مسائل معیشتی و اقتصادی و نسبت به سطح کم درآمد جامعه بیشتر بوده است گرچه نباید از خدمات انجام شده به مردم به ویژه روستائیان در طول ۳۸ سال گذشته غافل بود.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در آغاز سال جدید تصریح کرد: ما نیازمندیم مدیران جهادی و انقلابی پای کار بیایند چون از نظر منابع انسانی، سرمایه و فناوری و استعداد نسل جوان غنی هستیم، چرا از این منابع و سرمایه خدادادی کمک نگیریم؟ ما باید بتوانیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: برای تولید، هر سه قوه باید دست به دست هم داده و امنیت را تامین و قوانین لازم را تصویب نموده و مجریان مدیران جهادی و انقلابی را پای کار بگذارند تا این مساله اقتصاد حل شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی ابراز کرد: به مردم میدان دهید و اصل ۴۴ قانون اساسی این زمینه را فراهم می کند ، به تجربه ثابت شده است که بوروکراسی های خشک نتیجه نمی دهد.

عضو خبرگان رهبری انتخابات را از ارکان مهم مردمسالاری دینی  و مایه عزت و اقتدار ملی دانست و افزود:  هردو انتخابات پیش رو، مهم است. رئیس جمهور دومین شخصیت کشور است و اختیارات گسترده ای دارد لذا مردم با تیزبینی به گونه ای عمل کنند که در تراز انقلاب اسلامی باشد همچنین شورای شهر، شهرداران را انتخاب می کنند.

امام جمعه قم در توصیه های انتخاباتی به مردم گفت: مردم ما نباید سهل انگاری کنند بلکه باید در انتخابات شرکت کنند و از تخریب هم بپذیرند و بعد اثباتی خود را مطرح کرده و از دخالت بیگانگان در کشور جلوگیری کنند چون آنها دلسوز مردم ما نیستند.

وی با اشاره به اجلاس بحرالمیت در اردن  گفت: سران کشورهای عربی در اردن جلسه ای تشکیل دادند، اگر هر انسانی بیانیه پایانی را خوب مطالعه کند خواهد فهمید آمریکا و صهیونیستها تنظیم کننده بیانیه هستند و گویا کشورهای عربی نقشی در تنظیم این بیانیه ندارند و دوست را دشمن و دشمن را دوست نشان داده اند ما نمی دانیم با این کشورها چه کنیم اما روزی این مردم بیدار خواهند شد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه های خود، با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) بر شکرگذاری نعمتها تاکید کرده و سپس به بیان بحث پیرامون امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: همانطور که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان امری مهم شناخته می شود، آثار و پیامدهای این فریضه، مهم و قابل توجه است که این آثار گاهی فردی و گاهی اجتماعی است.

وی اصلاح فرد ناصح را نخستین اثر و پیامد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در یکی از تعبیرات امام علی(ع) به فرزندش- که در نامه ۳۱ نهج البلاغه مورد اشاره قرار گرفته است- می فرماید :«فرزندم امر به معروف کن تا از اهل معروف باشی».

امام جمعه قم تضمین سلامتی دنیا و آخرت را دومین اثر امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به پاکسازی محیط انسان می انجامد و جامعه ای عاری از ناهنجاری و مشکلات می سازد و آخرت چنین فردی که مبادرت به امر به معروف و نهی از منکر می کند هم تضمین شده است.

وی شریک شدن در ثواب افراد پایبند به عمل خیر را سومین اثر دیگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: اگر شخصی بر اثر دعوت به عمل نیک فرد ناصح به کار خیر روی بیاورد و به آن پایبند باشد، فرد ناصح شریک در ثواب عمل آن فرد خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اگر مردم همت کنند و با یک زبان امر به معروف و نهی از منکر کنند، این شرایط کنونی کشور که فساد و مشکلات در آن رو به تزاید است، تغییر خواهد کرد.

امام جمعه قم در خطبه دوم خود ضمن تبریک سال جدید شمسی و حلول ماه رجب بیان کرد: ماه رجب اولین ماه برای سیر الی الله و تهذیب نفس است و مقدمه ای برای ورود به ماه شعبان و ماه مبارک رمضان است.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) می فرماید:«خدایا ماه رجب و شعبان را بر مبارک فرما و ما را به ماه رمضان برسان و در این ماه توفیق روزه داری و نماز و عبادت و توفیق کنترل زبان و چشم بفرما».

آیت الله حسینی بوشهری سالروز شهادت امام هادی(ع) را نیز تسلیت گفت و افزود: آن حضرت ۳۳ سال امامت کرد و در سن ۴۲ سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha