پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم

حوزه/ عضو هیئت علمی و مدیر گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: یادآوری ۱۲ فروردین فقط یک مسأله تاریخی نیست و آنچه مسلم است جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه به پیکری بی جان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم عصر جمعه در جمع نمازگزاران و مسافران نوروزی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد: کسانی که تصور می کنند جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه ممکن است یا جاهلند، یا خائن، امروز به برکت رهبری با تدبیر در پرتو عنایت الهی مقام معظم رهبری، این مسیر نورانی را ادامه می دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: یادآوری 12 فروردین فقط یک مسأله تاریخی نیست بلکه نکات محوری مورد نیاز روز را در بر دارد که باید مورد توجه باشد، در 22 بهمن سال 57 حرکتی انقلابی در جهت سرنگونی رژیم ستم شاهی انجام شد، در همان زمان نکته مهم تر این بود که جایگزین نظام سلطنتی چیست؟؛ جریان ها و افرادی بودند که می خواستند موج سواری کنند و به دنبال این بودند که نظام غیر دینی بر جامعه حاکم شود از این رو در صحبت ها بر جمهوری ایرانی تأکید داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم ادامه داد: در آن دوران برخی می گفتند که نظام باید جمهوری دموکراتیک و جمهوری دموکراتیک اسلامی باشد، اما حضرت امام پس از پیروزی انقلاب تأکید کردند که عنوان نظام پس از پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد خواهد شد.

مشاور سابق وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در نهم فروردین سال 58 حضرت امام 5 سخنرانی و ملاقات در قم داشتند و تأکید کردند که باید به جمهوری اسلامی رأی دهیم و از مردم درخواست می کنند که به جمهوری اسلامی رأی دهند، اینگونه نبوده که رفراندوم جمهوری اسلامی بدون چالش و مشکلات باشد، در آن زمان جریان هایی کار جدی می کردند که جمهوری اسلامی رأی نیاورد، وزارت کشور دولت موقت که برگزار کننده رفراندوم بودند نسبت به این مسأله دیدگاه دیگری داشت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهارداشت: حضرت امام محورها و مؤلفه هایی را برای جمهوری اسلامی معرفی کردند و خوشبختانه به برکت رهبری های ایشان و رهبر معظم انقلاب، خون شهیدان و حضور مردم، نظام در همان مسیر ترسیم شده در حال حرکت است، 12 فروردین نقطه آغاز قرار دادن سنگ بنای نظام و تول جمهوری اسلامی بود.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: ممکن است تصور شود که اهمیت جمهوری اسلامی در این است که بر اساس اسلام و رأی مردم اداره می شود اما باید دقت کنیم که انقلاب اسلامی نقطه عطفی در حرکت مردم مسلمان در سطح جهان بود، حضرت امام نه تنها پایه گذار انقلاب اسلامی  نظام بودند بلکه یک مکتب سیاسی ارائه کردند که راه جدیدی است و قدرت و حکومت در خدمت مردم قرار دارد.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان این که یکی از تأکیدات حضرت امام این بود که در جمهوری اسلامی تمام مسائل ایران باید متحول شود، گفت: حضرت امام فرمودند که اقتصاد وابسته باید به یک اقتصاد مستقل تبدیل شود، باید روح برادری و برابری در مملکت تقویت شود، ایشان فرمودند که حکومت پهلوی مردم و ایران را عقب نگه داشت و ما باید در همه امور پیشرفت داشته باشیم، حضرت امام تأکید کردند که همه باید تابع قانون باشند و به محرومان رسیدگی کنند.

وی افزود: امروز بعد از 38 سال آرمان حضرت امام استمرار پیدا کرده اما تقویت و تعمیق مؤلفه های جمهوری اسلامی باید در دستور کار باشد، حضرت امام فرمودند که اسم تنها کافی نیست بلکه سیرت و حقیقت جمهوری اسلامی باید در جامعه تحقق پیدا کند، ایشان الگوی جدیدی از حکومت را ارائه کردند که در برابر دموکراسی غربی و حکومت های متجرانه ایستاده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که قبل از رفراندوم مخالفان تبلیغات بسیار سنگینی انجام دادند، اظهار داشت: برخی نگران بودند که آیا رفراندوم رأی می آورد یا خیر، در بین یاران حضرت امام و چهره های برجسته تنها کسی که قبل از برگزاری رفراندوم در یک سخنرانی ضمن این که مردم را به حضور در رفراندوم دعوت می کند، پیش بینی انجام می دهد که بیش از 90 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی خواهند داد رهبر معظم انقلاب است که نشان از مردم شناسی، جامعه شناسی و بصیرت عمیق ایشان دارد.

وی ادامه داد: یکی از صفحات درخشان انقلاب که باید بر آن تأکید داشته باشیم مسأله رفراندوم جمهوری اسلامی است، ملت ایران باید این روز را زنده نگه دارند، حضرت امام تأکید داشتند که حکومت با نظر مردم انتخاب شود چون مردم سالاری در متن دین قرار دارد؛ امروز کسانی که گرایش های روشنفکر مآبانه دارند حاضر نیستند رجحان دیدگاه مردم سالاری دینی را قبول کنند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha