جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ یک کارشناس مذهبی گفت: امام هادی(ع) هدایتگر است، حتی اگر دشمن او در کنار او باشد به حق و حقیقت دعوت می شوند؛ برای مثال جنیدی که مأمور امنیتی و مسئول مراقبت عملکرد امام هادی بود تا نگذارد شیعیان با امام ارتیاط برقرار کنند ولی خودش دل باخته و شیعه علوی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی، عصر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام هادی(ع) که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) شهر همدان برگزار شد، اظهار داشت: امام هادی(ع) در آغاز امامت به دست یکی از دشمنان اهل بیت(ع) به نام جنیدی سپرده شد ولی فضایل بی کران امام سبب دگرگونی این فرد شد.

وی ادامه داد: جنیدی با وجود این که برای دشمنی با امام هادی(ع) منصوب می شود، اما اعتراف می کند که امام هادی(ع) طفل نیست، بلکه بزرگ خاندان هاشمی و عالم به تمام مسائل است؛ او عالم ترین فرد موجود در عالم، و بزرگ هاشمیان و علویان است.

این کارشناس مذهبی با بیان این که امام هادی(ع) هدایتگر است، حتی اگر دشمن او در کنار او باشد، به حق و حقیقت دعوت می شوند، گفت: جنیدی که مامور امنیتی برای تحت نظر گرفتن حرکات روزانه امام هادی(ع) بود تا نگذارد شیعیان با امام ارتیاط برقرار کنند، ولی خود دل باخته و شیعه علوی شد.

وی در ادامه افزود: امام هادی(ع) در سامرا محصور شد ولی بر اساس تکلیف الهی هدایتگری را ادامه داد، به نحوی که برای شیعیان وکلایی تعیین می کردند تا مردم برای احکام و سؤالات دین به آنها مراجعه کنند.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: تعیین کردن وکلا از ناحیه امامان معصوم، از زمان امام رضا(ع) شروع شد و زمینه را برای عصر امامت حضرت حجت بن الحسن عسکری امام زمان(عج) و زمان غیبت ایشان  آماده می کرد، تا هیچگاه ارتباط مردم با ولایت قطع نشود.  

وی با بیان این که مصداق ولایت اهل بیت(ع)، ولایت مقدس فقیه است، گفت: در حال حاضر دشمن به این مسئله آگاه است که ولایت فقیه رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران بوده و به همین جهت، به دنبال کارشکنی در این رابطه است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد‌: امام هادی(ع) در آن زمان به تربیت شاگردانی ممتاز می پرداختند؛ همچون حضرت عبد العظیم حسنی(ره)؛ که امام هادی(ع) می فرماید هر کس عبد العظیم حسنی(ره) که در ری دفن است را زیارت کند، انگار حضرت امام حسین بن علی(ع) را در کربلای معلی زیارت کرده است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به شخصیت حضرت عبد العظیم حسنی(ره) خاطرنشان کرد: او با اینکه چندین امام را درک کرد، باز هم با ولایت پذیری در جلوی امام هادی(ع) که طفل بود زانو می زند و از نور ولایت ایشان استفاده می کند.

وی در پایان گفت: ولایت پذیری محور دین مبین اسلام است و سعادت دنیا و آخرت در گرو این مساله خطیر است؛ و اصولا در طول تاریخ هر کس ولایت مدار بود، نام جاویدی از او به یادگار مانده، که نمونه آن حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha