جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مازن فقها

به دنبال ترور مازن فقها از فرماندهان گردان های عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین حماس، این گروه اعلام کرد قصد دارد اقدامات شدیدی علیه افرادی که در غزه برای اسرائیل جاسوسی می کنند به اجرا بگذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به  نقل از العالم، به دنبال ترور مازن فقها از فرماندهان گردان های عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین حماس، این گروه اعلام کرد قصد دارد اقدامات شدیدی علیه افرادی که در غزه برای اسرائیل جاسوسی می کنند به اجرا بگذارد.

ایاد البزم سخنگوی وزارت کشور نوار غزه گفت: این اقدامات در ساعات یا روزهای آینده اتخاذ خواهند شد. بدین وسیله احتمال اقدام نیروهای این وزارتخانه به دستگیری، محاکمه یا حتی اعدام متهمان مطرح خواهد بود.

یادآور می شود مازن فقها از فرماندهان گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس 24 مارس (چهارم فروردین جاری) به ضرب گلوله چهار فرد ناشناس در نزدیکی منزلش در غزه به شهادت رسید. جنبش حماس، رژیم صهیونیستی و جاسوس های این رژیم را به انجام ان عملیات متهم کرد. از سوی دیگر، گردان های قسام تهدید کردند انتقام خون فقها را خواهند گرفت. از زمان دستگیری مازن فقها صدها پست بازرسی امنیتی حماس در بخش های مختلف نوار غزه برپا شده اند.

حماس در چارچوب اقدامات امنیتی اش، گذرگاه اریز میان نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 را بست و اما روز دوشنبه آن را به طور جزئی مجددا باز کرد. این جنبش همچنین اقدامات امنیتی شدیدی در مرزهای نوار غزه از جمله مرز با مصر اتخاذ کرد.

با این وجود، جنبش حماس اعلام کرد با توجه به ضرورت تأمین نیازهای بشردوستانه در غزه، به کارمندان خارجی سازمان ملل و صلیب سرخ اجازه خواهد داد وارد نوار غزه شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha