جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 412215
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حوزه/ زائران آستان مقدس امامزادگان خراسان شمالی طی ایام نوروز و برگزاری طرح آرامش بهاری، علاوه بر اسکان و استفاده از برنامه‌های فرهنگی، از حجره‌های مربوط به خیمه‌های معرفت نیز استفاده کرده و سؤالات شرعی، خانوادگی و دینی خود را با روحانیون مستقر مطرح کردند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بجنورد با اعلام این خبر اظهار داشت: این زائرسراها در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بودند.

وی افزود: در سطح استان ۹ بقعه متبرکه شامل امامزاده سید عباس، سید اسماعیل و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان، ابراهیم انصار، سید احمد و محمود در چمن بید، محمد دلاور و هادی و زینب در کاستان از توابع مانه و سملقان برای اسکان موقت زائران و مسافران نوروزی پیش‌بینی شده بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به اینکه این استان به‌عنوان «باب الرضا» دروازه ورودی زائران و مسافران به مشهد مقدس است، همه‌ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر و زائر در ایام نوروز است.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: با توجه به زائرپذیر بودن این استان و عظیمت خیل عظیمی از مسافران نوروزی برای زیارت امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، تلاش شده است تا مسافران و زائران حرم رضوی در این استان افزون بر زیارت امامزادگان، از مکان‌های زیارتی و تاریخی این استان هم دیدن کنند.

وی افزود: زائران آستان مقدس امامزادگان خراسان شمالی طی ایام نوروز و برگزاری طرح آرامش بهاری، علاوه بر اسکان و استفاده از برنامه‌های فرهنگی، از حجره‌های مربوط به خیمه‌های معرفت نیز استفاده کرده و سؤالات شرعی، خانوادگی و دینی خود را با روحانیون مستقر مطرح کردند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا 38 نفر از روحانیون اعزامی در کنار برگزاری نمازهای جماعت، پاسخگوی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاور خانوادگی به زائران نوروزی پرداختند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha