پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، با اشاره به ظرفیت‌های ماه مبارک رجب، گفت: از آنجایی که مناسبت‌های بسیار ویژه‌ای همچون ایام البیض و اعتکاف در این ماه جای گرفته‌اند، ضرورت دارد که مبلغان بیش از دیگر ایام به تبلیغ دین پرداخته و جوانان را در طی کردن مسیر خروج از گناه و ورود به طریق الی الله یاری نمایند.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به فضایل بی‌شمار ماه مبارک رجب، اظهار داشت: هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد؛ چراکه در میان ماه‌های دوازده‌گانه تنها و بدون ائتلاف با ماهه‌ای دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار می‌باشد.

وی با بیان اینکه جدل و نزاع در ماه رجب، یکی از بدترین اعمال است، گفت: در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حُرُم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می‌باشد.

این استاد حوزه، «استغفار» را یکی از بهترین اذکار در این ماه برشمرد و تصریح کرد: از امام صادق(ع) نقل شده که «حضرت محمد فرمود: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است».

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، دیگر ذکر مجرب در ماه مبارک رجب را «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ» دانست و اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) در حدیثی بیان می‌کنند که «رجب را (اصب) می‏ گویند زیرا که رحمت ‏خداوند در این ماه بر امت من بسیار ریخته می‏شود پس بسیار بگوئید (أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ) که آمرزنده شما می‌باشد».

وی، ترک گناه را زمینه بخشش گناهان و خطاهای گذشته انسان بیان کرد و گفت: ماه رجب، شعبان و نهایتاً رمضان، فرصتی برای ترک گناه و عادت‌های زشت انسانی است که باید با تمرین و ممارست آنها را از خود دور نمود و به رحمت الهی نزدیک شد.

این استاد حوزه با اشاره به ظرفیت‌های ماه مبارک رجب برای مبلغان و روحانیون حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: از آنجایی که مناسبت‌های بسیار ویژه‌ای همچون ایام البیض و اعتکاف در این ماه جای گرفته‌اند، ضرورت دارد که مبلغان بیش از ایام دیگر به تبلیغ دین پرداخته و جوانان را در طی کردن مسیر خروج از گناه و ورود به طریق الی الله یاری نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha