شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعتکاف دانش آموزی یزد

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: دانش آموزان استان از پایه های هفتم تا پیش دانشگاهی می توانند تا ۱۸ فروردین با ورود به سایت mdyazd.ir جهت شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اعلام خبر آغاز ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در شهر دارالعباده یزد گفت: دانش آموزان استان از پایه های هفتم تا پیش دانشگاهی می توانند از تا 18 فروردین با ورود به سایت mdyazd.ir جهت شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام کنند.

حجت الاسلام علی کارگر در ادامه با بیان اینکه اعتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد اقامت کرده و روزه می‌گیرد افزود: ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و  روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده ، با این حال، مُعتَکِفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود؛ انسان به دنبال سعادت و کمال ، و روح انسان نیز نیازمند نیایش می باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد مهم‌ترین ایام برای اعتکاف را روزهای سپید (ایام البیض) یعنی روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم رجب و یا ده روز آخر ماه رمضان عنوان کرد و گفت: البته فضیلت ماه مبارک رمضان در خصوص این فریضه معنوی بیشتر است.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه اما باید دانست که اعتکاف زمان اختصاصی ندارد و در هر زمانی می‌توان این عمل مستحبی را انجام داد و اوقات ذکر شده فقط زمان‌هایی است که فضیلت آن بیشتر است ، افزود: تنها باید توجه داشت که اعتکاف ما در دو روزی که روزه در آن حرام است (عید فطر و عید قربان) قرار نگیرد.

وی در پایان به روزهای برگزاری اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: زمان برگزاری مراسم اعتکاف در استان روزهای 22 الی 24 فروردین ماه سال جاری می باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha