پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد، مصرف بالای انرژی در ساختمان‌ها مغایر با اقتصاد مقاومتی است، گفت: نظام مهندسی طرح حمایتی ویژه اقشار کم درآمد جامعه تدوین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی، پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه سبک معماری نقش مهمی در زندگی انسان دارد، اظهار داشت: معماری ایرانی اسلامی ما از قدیم تا به الان زبانزد خاص و عام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته سبک معماری به صورتی بود که بهترین نوع استفاده از فضاهای مختلف برده می‌شد و همچنین در مصرف انرژی‌های مختلف هم نهایت صرفه‌جویی به عمل می‌آمد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، مصرف بالای انرژی در ساختمان‌های امروزی را مغایر با اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: سبک معماری در گذشته به صورتی بود که در طول روز به هیچ عنوان منازل نیازی به روشن کردن لامپ نداشتند و خانه‌ها با نور خورشید کاملا روشن می‌شدند.

آیت‌الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه در ساخت و سازها باید از سبک معماری ایرانی اسلامی بهره گرفت، ادامه داد: این در حالی است که امروز در هر ساعت از شبانه‌روز برای اینکه بتوان از خانه‌ها استفاده کرد باید لامپ روشن باشد و مصرف انرژی هم به این صورت بالا می‌رود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در گرمایش و سرمایش منازل هم در گذشته مصرف انرژی نسبت به الان بسیایر کمتر بود و خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که با استفاده از طبیعت مصرف انرژی را کاهش می‌دادند.

امام جمعه یزد به مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مواردی که در ارتباط با معماری باید به آن توجه کرد، سبک و نوع ساخت مدارس است، الان مدارس دخترانه همانند مدارس پسرانه ساخته می‌شود در حالی که باید فضای مدارس دخترانه به صورتی باشد که هم از بیرون به داخل دید نداشته باشد و هم صدا در حد زیاد انتقال پیدا نکند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: موضوع بعدی که باید در ارتباط با بحث ساخت و ساز به آن توجه صورت گیرد، بحث مسکن اقشار کم درآمد جامعه است.

آیت‌الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: نظام مهندسی باید با ارائه طرحی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، زمینه‌ای را فراهم کند که آنها هم بتوانند منازلی مناسب، استاندارد و مقاوم داشته باشند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha