جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسن بابایی

حوزه/ حجت الاسلام بابایی با اشاره به آمادگی ۵۶۰ مسجد استان برای میزبانی معتکفین به ظرفیت ۱۰۰هزار نفر، گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان آماده اعزام بیش از یکصد مبلغ و مشاور به مراسم اعتکاف در سطح استان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون تشریح برنامه ها و اقدامات ستاد اعتکاف استان اصفهان برای ایام البیض اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر 80 هزار نفر در 530 مسجد دراین ایام معتکف شدند که این امر نشان از اهمیت مراسم معنوی اعتکاف در میان آحاد مردم خاصه جوانان دارد.

وی، پیرامون اهمیت اعتکاف در زمان معاصر اذعان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اعتکاف اهمیت این مبحث را تبیین می کنند چنانکه ایشان می فرمایند اعتکاف از رویش های انقلاب است.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه هیچ حرکت اجتماعی بدون نظم پایدار نخواهد بود، افزود: مسئولان کشور و سازمان تبلیغات اسلامی از آنجا که بر اساس رسالا های ابلاغی در اساسنامه سازمان بدان ابلاغ شده منولب نظارت ساماندهی فعالیت های دینی مذهبی است به عنوان متولی امر مدیریت اعتکاف شناخته شده است.

وی ابراز کرد: واقعیت غیر قابل انکار این بود که ساختار منظمی برای ستاد اعتکاف تبیین نشده بود، لذا دبیرخانه ستاد اقدام به تصویب و تبیین  ساختار جامع ستادهای اعتکاف استان، شهرستان ها و مساجد کرد، که امروز ساختار تدوین شده و آماده ابلاغ به مسئولین و متولین امر است.

مسئول اجرایی ستاد اعتکاف استان اصفهان تصریح کرد: یکی از نیازهای معتکفین در دسترس بودن جزوه احکام و مسائل شرعی مرتبط با اعتکاف بودند براین اساس اقدام به تهیه و نشر کتابچه ای با عنوان بال پروز در تیراژ ۸۰ هزار با موضوع هر آنچه یک مسلمان در باب اعتکاف باید بداند به تالیف حجت الاسلام سید محمود هاشمی دهسرخی، به همت اداره تبلیغات چاپ و در روز اول اعتکاف به همه معتکفین تقدیم خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده، برگزاری طرح قرآنی «با قرآن در زلال اعتکاف» توسط دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در سطح مساجد منتخب با هدف تصحیح قرائت نماز معتکفین، آشنایی معتکفین با شیوه قرائت، اصلاح تجوید، برگزاری مطلوب مراسم قرآن کریم و ختم قرآنی است.

حجت الاسلام بابایی در پایان از راه اندازی سامانه جامع ثبت نام اعتکاف امسال برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: پیش بینی ظرفیت یکصد هزار نفر در 560 مسجد در سطح استان می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha