جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: ماه رجب فرصت طلایی خودسازی و توشه گرفتن بوده و دارای فضائل بی شماری است.

حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در قزوین با تاکید بر ضرورت بهره برداری از فرصت ماه رجب، گفت: امام صادق(ع) در مورد کرامت و فضیلت این ماه می فرمایند: آن گاه که قیامت برپا می شود منادی الهی فریاد می زند که " این الرجبیون؟ کجایند آنان که ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره ها بردند".

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) نیز در خصوص ماه رجب فرمودند "رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر، هر که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد البته از آن نهر بیاشامد".

وی با بیان این که ماه مبارک رجب مقدمه ای برای ماه مبارک شعبان و رمضان بوده و دعا و استغفار به درگاه الهی در این ماه مستجاب شده و بسیار ارزشمند است،‌ افزود:‌ ماه رجب، زمان گسستن از تعلقات دنیایی و غیر خدایی است و رسیدن به جایگاه تقرب خدای متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که نباید فضیلت این ماه  به  بوته فراموشی سپرده شود، زیرا در میان ماه های دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماه های دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار می ‏باشد، گفت:  ماه رجب، ماه ولایت و امامت و ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش می‌بارد و تنها نیاز به مقداری توجه دارد تا این رحمت‌ شامل حال ما نیز گردد.

وی با بیان این که این ماه بسیار نزد خدای متعال ارزشمند بوده که  که باید از آن بهره فراوان ببریم و نگذاریم شب ها و روزهایش، با غفلت‌سپری شود، خاطرنشان کرد:‌ از جمله فضیلت ماه رجب آن است که ایام البیض در آن واقع شده، یعنی روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم و اعتکاف برای خدا و روزه ‌داری، در آموزه‌ های دینی بر آن تأکید و سفارش شده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha