پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین مستاجران

حوزه/ اگر بخواهیم در دنیا حرف نو و جدی را مطرح کنیم، باید کتابخانه های قوی و به روز داشته باشیم، زیرا بزرگانی امثال علامه امینی با رفتن به کتابخانه های بزرگ و عظیم جهان اسلام توانستند آثار عظیمی همانند الغدیر را به رشته تحریر درآورند.

حجت الاسلام والمسلمین امیرحسین مستاجران، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون تشریح اهمیت توسعه و ترویج کتابخانه‌های مدارس علمیه، اظهار کرد: امروزه مهم‌ترین نهادهای علمی و پژوهشی دنیا را با کتابخانه هایشان می‌شناسند و بحث تجهیز، توسعه و از طرفی افزایش کارآمدی کتابخانه‌ها برای نهاد های علمی یک ضرورت مهم و غیر قابل انکار به شمار می رود.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش کرسی‌های نظریه پردازی و تولید علم، افزود: تقویت حوزه های دینی، اسلامی کردن علوم انسانی و ... جز از راه تقویت کتابخانه ها به عنوان ملجا و پناهگاه پژوهشگران و اندیشمندان میسر نمی شود.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اگر بخواهیم در دنیا حرف نو و جدی را مطرح کنیم، باید کتابخانه های قوی و به روز داشته باشیم، زیرا بزرگانی امثال علامه امینی با رفتن به کتابخانه های بزرگ و عظیم جهان اسلام توانستند آثار عظیمی همانند الغدیر را به رشته تحریر درآورند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه بحث کتاب و کتابخوانی و همچنین توسعه کتابخانه‌ها جزء ضروریات حوزه های علمیه می باشد، ابراز داشت: متاسفانه آن گونه که شایسته است به این مسئله توجه کافی نمی‌شود، در حالی که کتابخانه ها دروازه ورود به فرهیختگی و خلق آثار فاخر علمی هستند و به بیان دیگر، کتابخانه ها آمادگاه میدان های علمی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مستاجران در ادامه با اشاره به اهداف راه اندازی امور کتابخانه های حوزه علمیه اصفهان، گفت: قریب به 3سال است که این بخش با هدف تاسیس، تامین منابع مورد نیاز و همچنین سیاست‌گذاری‌های کتابخانه‌های حوزه های علمیه تشکیل شده است.

وی تجهیز کتابخانه های مدارس را در سال گذشته مثبت توصیف و تصریح کرد:از ابتدای سال تحصیلی94-93و با طرح جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای مدارس و همچنین جمع آوری درخواست های مدارس، غالب کتابخانه های مدارس به شکل قابل قبولی در حوزه اقلام سخت افزاری تجهیز شدندکه البته هر سال این امر ارتقاء می یابد که در سال 95نیزبخش دیگری از مدارس تجهیز شدند که به شرح ذیل می باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha