جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت  آیت‌الله نوری همدانی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم

حوزه/ نماهایی موسوم به رومی در شهر قم در حال افزایش است در حالی که در شهری چون قم باید روز به روز آثار اسلامی گسترش پیدا کند؛ شهر قم جایگاه معنوی و مادی اسلامی دارد و در اقدامات نیز باید به مسایل معنوی توجه داشت

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزارشد گفتند: اسلام اهمیت بسیاری به اصل خدمت به مردم می دهد و در این زمینه خدمات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و... با نیت خیر قطعا عبادت محسوب می شود.
ایشان افزودند: شهرداری نیز در هر حوزه‌ای که کار می کند به دلیل اینکه هدف آن ایجاد تسهیل در زندگی مومنان است عبادت می کند زیرا خدمت به مردم از توفیقات بسیار مهم در اسلام است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امام خمینی(ره) فرمودند که هر انسانی در هر مجموعه‌ای وظیفه‌ای دارد که نسبت به دیگران مسوولیت دارد؛ خداوند از انسان، مسئولیت پذیری می خواهد و به همین دلیل به هر میزان که قدرت بیشتری دارد باید مسئولیت پذیر تر باشد.
ایشان گفتند: اجر و پاداش هر فرد به میزان مسئولیت های آنها نیز بیشتر می شود؛ در قم نیز به حسب جایگاه والای این شهر مسئولیت داشتن دارای ارزشی مضاعف است؛ از ابتدا مردم قم گرایش به اسلام و اهل‌بیت(ع) داشتند و در زمان شیخ صدوق در قم 200 هزار  محدث وجود داشته است.
معظم له با قرائت احادیثی از جمله نقش اهل قم در آخرالزمان و ظهور تصریح کردند: روایات متعددی در خصوص اهل قم مطرح شده و قدیمی ترین حوزه‌های علمیه در این شهر بنا شده است؛به ما وعده داده شده که در آخرالزمان قم مرکزی خواهد شد که علم و شناساندن اسلام به کل جهان از آن خواهد رسید.
ایشان گفتند: دنیا به سمتی خواهد رفت که یک نفر در جهان باقی نمی‌ماند که صدای اسلام را از قم نشنیده باشد؛  بیدارگری اسلامی از انقلاب اسلامی از قم برخاسته است؛ حال دشمن تلاش می کند که این بیداری را از بین ببرد ولی صدای قم هر روز بلند تر و رساتر خواه شد.
حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارکردند: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که در یمن، عراق، بحرین، سوریه، پاکستان و... بیداری اسلامی شکل گرفته که از قم برخاسته است و روزی خواهد آمد که با این جایگاه ارزشمند قم ظهور امام زمان(عج) نزدیک خواهد بود.
معظم له بیان کردند: قم در گذشته محدود و کوچک بود ولی وعده جایگاه عظیم قم در آخرالزمان در حال تحقق است؛  در گذشته عمده محدوده فعلی شهر قم باغ بود و امروز جای آنها ساختمان ساخته شده و باغی جایگزین گذشته ساخته نشده که شهرداری در این زمینه باید اقداماتی را انجام دهد.
ایشان گفتند: قم در حال حاضر پروژه های نیمه کاره بسیاری دارد که همه آنها باید تکمیل شود؛ برخی امور نیز باید در این شهر ترمیم شود که یکی از آنها جلوگیری از نفوذ معماری غربی در قم است؛ زیرا وقتی این معماری با ریشه و اصیل اسلامی وجود دارد چراباید الگوی غربی را ملاک عمل قرار دهیم.
معظم له خاطرنشان کردند: آنطور که مطلع شده ام نماهایی موسوم به رومی در شهر قم در حال افزایش است در حالی که در شهری چون قم باید روز به روز آثار اسلامی گسترش پیدا کند؛ شهر قم جایگاه معنوی و مادی اسلامی دارد و در اقدامات نیز باید به مسایل معنوی توجه داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha