جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله گرامی

حوزه/ استاد با تاکید بر استمرار قرائت دعای توسل بیان کرد: این دعا مخصوص شیعیان است که در آن شعیان به همه معصومین متوسل می شوند تا دردهای آنها را دوا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیتالله گرامی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی واحد استان قم با ذکر این مطلب که تلاش جهاد دانشگاهی قم در زمینه درمان ناباروری بسیار ارزشمند است، گفت: باید توجه داشته باشید که در کنار فعالیتهای فنی، باید به مساله توسلات نیز توجه کامل داشته باشیم.

وی افزود: مداومت بر دعای توسل در درمان بسیاری از بیماریها و نارسایی‏ ها از جمله نازایی بسیار موثر و امتحان شده و مجرب است؛ این دعا مخصوص شیعیان است که در آن شعیان به همه معصومین(ع) متوسل می شوند تا دردهای آنها را دوا کنند.

استاد حوزه با ذکر این مطلب که با فعالیت آماری که در این دفتر انجام شده که بسیاری از افرادی که در یک بازه زمانی استمرار خاصی بر قرائت دعای توسل داشتند، نتایج بسیار اثر بخشی گرفته ‏اند، تصریح کرد: در همین راستا 56 نفر در آمارگیری که در دفتر ما انجام شده، با استمرار در قرائت دعای توسل صاحب فرزند شدهاند و  22 نفر نیز در شرایط کما بودند، بر اثر مداومت بر این دعا شفا گرفتند.

آیت الله گرامی بیان کرد: یکی از مشکلات آموزشی این است که برخی افراد که در رشتههای تحصیلی خاص و دارای رتبه، توان علمی نداشتند، وارد شدند و به مراکز خاصی راه پیدا کردند که نتوانستند کارایی داشته باشند؛ باید بر حسب میزان هوش و ذکاوت و مهارت افراد، تحصیلات آنها را مدیریت کرد.

وی گفت: از نظر فرهنگی باید کاری کنیم که فرهنگ معنوی در جامعه تسری و نفوذ بیشتری داشته باشد؛ در عرصه دانشگاه نیز باید سعی شود جوانان خود را به سمت فرهنگ ارزشی خود سوق دهیم.

آیتالله گرامی اظهارکرد: نباید کاری کرد که جوانان ما این قدر گرایش به غرب داشته باشند؛ برخی دیگر نیز به اشتباه همیشه در تحلیلهای خود مقایسه زمان و مدیریت فعلی با زمان امام علی(ع) را در نظر میگیرند و حکم صادر میکنند، درحالی که ماهیت این دو شرایط با هم متفاوت است، پس نتیجه نیز متفاوت است.

وی گفت: دانشگاه ‏ها نیاز به تامین فرهنگ معنوی دارند، اگر خوب تحقیق کنیم میبینیم که برخی از دانشجویان اهل نماز نیستند؛ چنانچه برخی از جوانان غیر دانشجو نیز اهل نماز نیستند.

این استاد حوزه تصریح کرد: اگر کسی ایمان قوی داشته باشد، ده برابر افراد دیگر کار میکند و به همین خاطر است که ایمان در هر کاری از جمله درس و تحصیل و فعالیتهای دیگر نقش کلیدی دارد.

آیتالله گرامی اظهارکرد: ارتباط دوستانه اساتید با جوانان بسیار مهم است؛ شاگردان باید از مصاحبت با استاد لذت ببرد؛ امام صادق(ع) در سفارش به ابوبصیر که به سفر تبلیغی بصره رفته بود فرمودند، نوجوانان را دریاب که آنها به هر خیری نزدیک تر هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha