شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ستاد اعتکاف استان مرکزی

حوزه/ رئیس ستاد اعتکاف استان مرکزی از آمادگی ۲۱۰ مسجد سطح استان مرکزی برای حضور ۲۰هزار معتکف در آن ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام صفر قربان‌پور، در جلسه ستاد اعتکاف استان مرکزی که با حضور اعضای این ستاد و در محل دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف یک سنت حسنه محمدی و مایه آرامش روحی و معنوی است.

وی با بیان این که اعتکاف، فرصت مناسبی برای ایجاد رابطه با خالق است، گفت: این عمل نیک فرصت مناسبی برای پاسخ به شبهات دینی است، چرا که جوانان آمادگی ذهنی کامل را برای درک مباحث خواهند داشت.

رئیس ستاد اعتکاف استان مرکزی خاطرنشان کرد: انجام دعا و نیایش، روضه خوانی و مدیحه سرائی در روز ولادت امام علی(ع) و ...، از جمله برنامه های مراسم معنوی اعتکاف است.

وی با بیان این که پیش بینی خود ما این است که در  کل استان مرکزی، حدود 20هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند، گفت: تاکنون 210 مسجد در سطح استان مرکزی برای این منظور اعلام آمادگی کرده اند که امکان افزایش این مساجد نیز وجود دارد.

مدیر حوزه استان مرکزی: به اعتکاف دانش آموزان توجه ویژه شود

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی و یکی از اعضای ستاد اعتکاف این استان نیز در این مراسم، اظهار داشت: اعتکاف یک فرصت خوب برای بهره گیری از ویژگی های اخلاقی جوانان است.

وی با بیان این که اعتكاف مسير و زمينه‌اي براي توبه و بازگشت به معنويت است و بايد بيشتر از گذشته در جامعه اسلامي گسترش يابد، خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه همدلی و وفاق از آثار و برکات اعتکاف است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که کمک خیرین، اصناف و بازاریان می تواند در انجام بهتر فعالیت های اعتکاف و پذیرائی از معتکفین مثمر ثمر باشد، گفت: باید اعضای ستاد اعتکاف در تمام مساجد برگزار کننده این مراسم معنوی حضور داشته و کمک کننده مردم و مساجد در این امر معنوی باشند؛ و همچنین برنامه های امنیتی و بهداشتی مراسم اعتکاف به خوبی برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور خطاب به اعضای ستاد اعتکاف استان مرکزی گفت: امسال اهمیت ویژه ای به مراسم اعتکاف دانش آموزی داشته باشید، چرا که دانش آموزان آینده سازان این مملکت میباشند، و از این رو بهتر است که برنامه تربیتی ویژه برای اعتکاف دانش آموزی در نظر گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در پایان سخنان خود یادآور شد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان نیز باید یک برنامه عام و خاص برای اعتکاف داشته باشد، تا بتوانیم برای تمام لحظات معتکفین  برنامه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha