جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید قربانی

حوزه/ رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران گفت: برنامه ریزی برای تدوین شیوه های جدید در جهت برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم و همچنین کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ساری، سعید قربانی در اولین نشست اعضای اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان مازندران، ضمن عرض تبریک سال جدید و ماه رجب المرجب و با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، اظهار داشت: اتحادیه موسسات قرآنی مردمی مازندران باید در سال جدید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن گام های جدی و اساسی بردارد .

وی ضمن تبریک به انتخاب اعضاء جدید و با اشاره به مسئولیت سنگین در حوزه قرآن و معارف اهل بیت(ع) افزود: فرصت خدمت گذاری برای هر فردی در نظام اسلامی بسیار کوتاه و گذرا است و باید قدر این فرصت را بدانیم زیرا کار در حوزه قرآن و اهل بیت (ع) بسیار بابرکت اما پر مسئولیت است و نباید از هیچ تلاش و  کوششی  در راستای ترویج و نشر معارف قرآنی دریغ کرد .

رئیس اداره امورقرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن اشاره به وجود ظرفیت بسیار عظیم موسسات و فعالان قرآنی استان و با اشاره به اهمیت مسئولیت در اتحادیه موسسات قرآنی مردمی مازندران تاکید کرد : نیازمند برنامه ریزی و شیوه های جدید در جهت برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم و برگزاری کارگاه های سبک زندگی در استان هستیم؛ اتحادیه موسسات قرآنی نیز بر همین اساس باید با تشکیل کارگروه های تخصصی و آموزشی در راستای این اهداف قرآنی در استان هدف گذاری کند . 

عضو شورای توسعه قرآنی مازندران در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های نهادها، دستگاه های فرهنگی و اجرایی ، آموزشی و پژوهشی در بکارگیری از سوی اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان بیان داشت : اتحادیه جدید باید در راستای رفع موانع موجود بر سر راه موسسات قرآنی و توانمندسازی موسسات و ایجاد تعامل با دستگاه ها ،وزراتخانه ها و نهادهای فرهنگی چاره اندیشی و برنامه ریزی کند .

قربانی در پایان ضمن اشاره به فعالیت مجمع خیرین قرآنی در مازندران در سال جدید اظهار کرد : با توجه به استقبال گسترده از این مجمع قرآنی در  استان در شش ماهه اول سال1396در بیشتر شهرهای مازندران مجمع های خیرین قرآنی شهرستانی راه اندازی می شود.

در ادامه و با انتخاب آراء حاضرین در جلسه، ترکیب اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان مازندران، شامل آقایان میثم شالیکار رئیس هیئت مدیره، محمدحسین ذکریایی نایب رئیس هیئت مدیره، سورج چراغوند مدیرعامل، قاسم طهماسبی مسئول امور مالی، و سرکار خانم زینب رزاقی به عنوان منشی هیئت مدیره انتخاب شدند.

لازم به ذکر است، ترکیب اعضای اتحادیه موسسات قرآنی ـ مردمی مازندران به مدت دو سال اعتبار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha