جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 412428
۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
ملاقات پاپ فرانسیس با امامان جماعت انگلستان

حوزه/ چهار تن از امامان جماعت انگلیس روز گذشته در واتیکان با پاپ فرانسیس ملاقات داشتند و بر صلح و همبستگی میان دو دین اسلام و مسیحیت تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهار تن از امامان جماعت انگلستان روز گذشته در واتیکان، با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقاتی داشتند تا بر صلح و همدلی میان دو مذهب اسلام و مسیحیت تاکید کنند.

پاپ فرانسیس در ملاقات با امامان جماعت گفت: همان گونه که در زندگی مشترک در کنار یکدیگر حرکت می‌کنیم، گوش دادن به یکدیگر برای داشتن آینده‌ مشترک بشریت حیاتی و ضروری می‌باشد

محمد شهیدرضا یکی از امامان جماعتی که برای بازدید از پاپ به واتیکان سفر کرده بود گفت: لحظه‌ای تاریخی زمانی است که بزرگترین مذاهب جهان یعنی دو دین اسلام و مسیحیت برای ایجاد اتحاد، صلح و همبستگی به هم نزدیک می‌شوند.

محمد شهیدرضا به همراه سه امام جماعت دیگر با اسامی آقایان سید علیرضا رضوی، سیدعلی عباس رضوی و شیخ ابراهیم موگرا به ملاقات پاپ در واتیکان رفته بودند.

سیدعلی عباس رضوی نیز گفت: من عمیقا تحت تاثیر این ملاقات قرار گرفتم و می‌توانستم عشق و صداقت را در کلمات او که ما را به وحدت تشویق می‌کرد ببینم. این ملاقاتی مهم بود که امید را برای همگان صرف نظر از دین و مذهب به ارمغان آورد. 

وی افزود: انسانیت در همه ما وجود دارد. بعضی به دنبال تفرقه اندازی میان مردم و مذاهب هستند و می‌خواهند شرق را در مقابل غرب قرار دهند. اما این غلط است. زیرا اگر به دنبال آینده‌ای صلح آمیز براساس عشق و عدالت باشیم، تنها انسانیت مشترک چاره راه است.

در این دیدار کاردینال توران قائم مقام پاپ و رئیس شورای پاپی نیز حضور داشت. این ملاقات قرار بود پیش از حمله به پارلمان انگلیس انجام شود که پس از آن به 5 آوریل موکول شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha