جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در دیدار فرماندهان دفاع مقدس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تاکید بر این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان و شهدا همانند جهاد در راه خداوند است گفت: ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دلاور در دوران دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند برای نسل امروز و فردا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز در دیدار با مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان قزوین و فرمانده سپاه شهرستان تاکستان ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه اداره کل حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، به ضرورت ثبت خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ جزء تاریخ و تمدن کشور است و ثبت خاطرات و حوادث جنگ و دوران مقدس کار ارزشمندی است.

امام جمعه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: در آن دوران حماسه و ایثار رزمندگان همین استان در کنار مرحوم آیت الله شالی در جبهه های حق علیه باطل حماسه های ماندگار وبی نظیری رقم زدند که باید این خاطرات برای نسل نوجوان وجوان مکتوب شود تا در آینده این نسل بداند که برای حفظ این خاک مقدس چه تلاش های بی نظیری شده است.

وی افزود: خاطرات رزمندگان، دوران اسارت آزادگان و جنگ هشت ساله دفاع مقدس در قالب کتاب تهیه، تدوین و در اختیار مردم قرار گیرد که تاکنون کارهای خوبی در این حوزه در استان صورت گرفته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان و شهدا همانند جهاد در راه خداوند است، ادامه داد: خاطرات رزمندگان و آزادگان، بخشی از تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس است و بدون شک اهمیت تاریخ شفاهی اگر بیشتر از تاریخ مکتوب نباشد، کمتر از آن نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی یادآور شد: هر کدام از رزمندگان دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند هستند که خاطراتی از سال‌ها مبارزه پاک و صادقانه هزاران هم وطن ما را در خود جای داده‌اند.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ‌خود به منظور دفاع از دین و ناموس و وطن مجبور به تقدیم جوانان پاک و شهدای ارزشمندی بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha