چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نظافت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نظافت با اشاره به هویت‌گریزی به عنوان یکی از آسیب‌های بانوان در زمان حاضر، افزود: باید به دنبال این باشیم که در شرایط جدید اجتماع، زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت یزدی، در همایش بصیرتی ویژه مبلغان خواهر مراسم اعتکاف در مساجد شهر مشهد، به اهداف اعتکاف پرداخت و گفت: انسان باید فرصتی داشته باشد تا از زندگی عادی فاصله بگیرد و اعتکاف این فرصت را برای انسان فراهم می‌کند.
 
وی با بیان اینکه زندگی باید همراه با تفکر باشد، افزود: همچنان که ماه رجب مقدمه ماه شعبان و رمضان است، اعتکاف ایجاد آمادگی برای یک تصمیم درست می باشد.

مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به اینکه هدف از اعتکاف خلوت و عادت‌زدایی است، ابراز کرد: وقتی عزم کسی جزم شود عادت زدایی می‌کند و فرصتی برای تفکر فراهم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت، غفلت از هدف اعتکاف را به عنوان آفت این فریضه معنوی برشمرد و گفت: باید با اندیشیدن به اهداف اعتکاف برسیم و قرآن را همراه با تدبر بخوانیم.

مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با تاکید بر اینکه همراه اول معتکفین باید خدا باشد، گفت: مراقب باشیم اعتکاف از بستر خود خارج نشود، زیرا عبادت ها باید در چارچوب بندگی انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر انسان می‌خواهد به جایی برسد باید در صراط مستقیم باشد، خطاب به مبلغان ابراز داشت: باید عبودیت و بندگی خدا را در بین معتکفین تقویت کنیم و تکالیف خدا را به نحو احسن انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با اشاره به هویت‌گریزی به عنوان یکی از آسیب‌های بانوان در زمان حاضر، افزود: باید به دنبال این باشیم که در شرایط جدید اجتماع، زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو مورد توجه قرار دهیم.

مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد خطاب به بانوان بیان کرد: باید واجبات زندگی را مشخص کرد و با مدیریت زمان، وقت های اضافی را براساس اولویت، صرف اسلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، فراغت و بیکاری بسیار شده است، بهترین راه این است که زندگی همراه با آگاهی و توأم با برنامه باشد.

وی با بیان اینکه مبلّغ باید دعایش « رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي، وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي، يَفْقَهُوا قَوْلِي» باشد، گفت: یکی از 10 مواردی که توبه مورد قبول خداوند متعال قرار می گیرد.
 
مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با بیان اینکه هر کسی در جامعه اسلامی باید به تکالیف خود بپردازد، گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی ریشه در بی‌مهری‌ها و خودخواهی‌های جاهلانه دارد.

وی با اشاره به زلزله اخیر، گفت: حوادثی همانند زلزله برای غفلت زدایی خوب است اما باید توجه داشت که همیشه آماده مرگ باشیم و برای خدا زندگی کنیم.

گفتنی است، همايش بصیرتی ویژه مبلغان خواهر مراسم اعتکاف در مساجد شهر مشهد با همكاري معاونت تبليغ حوزه علميه خراسان، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوي و مرکز بسیج طلاب و روحانیون این استان، در سالن همايش این مرکز در مشهد برگزار شد..
 
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha