چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار آیت الله باریک بین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: آیت الله باریک بین به همراه مرحوم آیت الله شالی، توانستند برخی از مدارس علمیه قزوین که مخروبه شده بودند را احیاء نمایند و نقش ماندگار و بی بدیلی در این عرصه داشتند.

حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله باریک بین، گفت: ایشان در زمان رژیم خفقان طاغوت توانست راه نهضت امام خمینی (ره) را ادامه داده و در این راه نیز مبارزات ماندگار و تاثیر گذاری در استان قزوین داشت و قطعا روحانیون و اساتید مدارس حوزه های علمیه استان از ایشان شناخت کافی را دارند.

وی افزود:  مرحوم آیت الله رفیعی، آیت الله سامت، آیت الله مظفری، در کنار مرحوم آیت الله باریک بین  از جمله علمای فرهیخته و ارزشمندی بودند که باید سبک زندگی این شخصیت های برجسته را در بین نسل نوجوان و جوان به خصوص طلاب وروحانیون ترویج یابد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: بی شک طلاب و روحانیون این استان شهید پرور، فعالیت های ارزشمند وماندگار آیت الله باریک بین را در این استان فراموش نکرده و نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ارزشمند و ماندگار آیت الله باریک بین احیاء مدارس علمیه با همکاری آیت الله شالی بود که به خوبی توانستند مدارس علمیه قدیمی را با کمک همدیگر احیا نمایند و امروز مدارس علمیه استان از مدارس مهم وتاثیر گذار کشور می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان داشت: تاسیس مدارس علمیه خواهران در  استان نیز یکی از فعالیت های این عالم مجاهد و نستوه بودکه توانست خواهران مبلغه فراوانی را در این مدارس تربیت نمایند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بی شک خدمات و فعالیت های  ابوالشهید آیت الله باریک بین، هیچ گاه از ذهن مردم ولایت مدار استان قزوین، پاک نخواهد شد و برای همیشه ماندگار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha