پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به برخی از پشت صحنه های جریانات در کشور اشاره کرد و گفت: امروز افرادی با ظاهر موجه درصددند اقتصاد مقاومتی را به بن بست بکشانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، پیش از ظهر امروز  در جمع روحانیون و فضلای حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه صدر بازار ضمن تبریک پیشاپیش  ولادت باسعادت حضرت جواد(ع) و ایام ولادت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: آیات شریفه 56 و 55  سوره مبارکه مائده در وصف مولای متقیان و توصیف آن امام شریف است.

وی با بیان اینکه در آیه «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ ,» «وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ»  دو نکته اساسی  وجود دارد گفت:  معنای (انما) این است که جز این مطلب نیست که حاکمیت و ولایت   از آن خدا و رسولش و  اهل بیت است و دوم توصیف روشن و اضح حضرت امیر المومنین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: براساس این آیه شریفه ما اگر ولایت خدا و رسولش را پذیرفته باشیم باید در مقابل همه حاکمیت ها و ولایت های غیر الهی بایستیم  و از طاغوت  پیروی نکنیم.

وی با تاکید براینکه ما  انقلاب اسلامی  و نظام جمهوری اسلامی ایران را  با محوریت  ولایت فقیه پذیرفته ایم، افزود: بنابراین اطاعت از ولایت فقیه جز اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی است و با تمام وجود در مقابل هرکسی که خواستار برهم زدن  و تخریب ستون خیمه اسلام یعنی ولایت فقیه را داشته باشد خاصه فتنه گران می ایستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما براساس اعتقادات ذیل حاکمیت دینی زیر نظر ولایت فقیه هستیم و ایجاد ساختار حزب اللهی در جامعه اسلامی از نشانه های ظاهری این پذیرش است.

وی ادامه داد: کلید قدرت  ضامن اجرای احکام اسلامی  در جامعه  است  که لازمه  آن  تحقق ولایت ففیه است، استقرار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بعد از 38 سال در جهان ثبیت شده است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان کرد: دادن مسئولیت به کسانی که صاحب  دین و اعتقاد به معاد  داشته باشند، ضروری است، ولی متاسفانه شاهدیم برخی از مسئولیت ها به دست افراد دارای ضعف ایمانی افتاده است و این نخستین  اقدام برای انحراف است.

وی به بحث انتخابات و اهمیت جایگاه انتخاب اصلح اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو از نظر ابعاد مختلف دارای اهمیت است و انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان  نیز در این میان مهم بوده و باید کاندیداهایی انتخاب کرد که نخستین شاخصه آنها قوت ایمان و اعتقاد به معاد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک بیان کرد: امروز روحانیت وظیفه هدایت به سوی انتخاب اصلح را دارند؛ توده مردم  متدین و انقلابی هستند و گوش  به دهان روحانیت دارند، بنابراین روحانیون باید از فرصت تبلیغ و سنگر مساجد برای انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو استفاده کنید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به برخی از پشت صحنه های جریانات در کشور اشاره کرد و افزود: امروز افرادی با ظاهر موجه درصددند اقتصاد مقاومتی را به بن بست بکشانند.

۳۱۳/۳۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha