چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
موزه آستانه حضرت معصومه(س)

حوزه/ مدیر موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: در ایام نوروزامسال، تعداد ۲۶۵۰ نفر از موزه آستان مقدس بازدید کردند که از این تعداد، بازدید ۵۳۹ نفر به صورت رایگان در قالب طرح نوروزی تور قم گردی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین کشفی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، درباره استقبال زائران بانوی کرامت از موزه گفت: با نزديك شدن به تعطيلات عيد و لزوم برنامه ريزي جهت بالا بردن سطح كيفيت خدمات رساني به بازديد كنندگان اعم از زائرين و مجاوران و مسافران در طول تعطيلات نوروز در تاريخ 25/12/96 جلسه اي با حضور رياست موزه و پرسنل تحت الامر انجام پذيرفت. از اولويتهاي مهم اين جلسه تاکید بر انسجام و هماهنگی بیشتر و بهتر در ارایه خدمات مناسب و استفاده از ظرفیت های بالقوه موزه در جهت معرفی و القاء مفاهیم فرهنگی و معنوی این مجموعه عظیم به اقشار و طیف های مختلف بازدید کننده بود.
مدیر موزه آستان مقدس افزود: در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی استان بخصوص موزه آستان مقدس، شبکه های مختلف اعم از خبری و تولیدی صدا و سیما، مجموعه آثار تاریخی موزه آستان مقدس را در قالب برنامه های مستند و پوشش خبری معرفی نمودند در این رابطه همکاری مناسب با برنامه سازان شبکه های درون و برون مرزی آی فیلم (i film)- پرس تی وی و شبکه های مختلف خبری سیما (شبکه 1 - 2 -3 و شبکه خبر) صورت پذیرفت.
وی افزود: در ایام نوروز 96 تعداد 2650 نفر در قالب گروه های مختلف اعم از بزرگسال و کودکان در قالب گروهی یا فردی از موزه بازدید داشته اند. با همكاري مشترك شهرداري قم، ‌اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم و دانشجويان رشته گردشگري در ایام نوروز تور رایگان قم گردی در سطح استان قم اجرا گردید. در این طرح روزانه و در دو نوبت صبح و عصر اقشار مختلف گردشگران نوروزی در قالب گروه های 30 نفره و 40 نفره و در کل تعداد 539 نفر به صورت رایگان از موزه بازدید داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین کشفی با اشاره به ا هدای دو اثر تاریخی نفیس به موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در نخستین روز های بهار ۹۶ گفت: این آثار شامل  یک جلد قرآن خطی قطع جانمازی به ابعاد ۶×5/9 سانتیمتر مربوط به دوره قاجاریه است که از سوی  مصطفی فضلی از شهروندان قمی و همچنین یک تنگ سفالی با لعاب فیروزه ای نیز  مربوط به دوره ایلخانی از سوی محمد عاشور خانی از شهروندان تهرانی به موزه آستان مقدس اهدا شد.
وی اضافه کرد: ارزش ریالی این دو اثر تاریخی توسط کارشناسان حدود یکصد و پنجاه میلیون ریال برآورد گردیده که این رقم جزو آورده سرمایه ای موزه محسوب می گردد.
مدیر موزه حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: در هشتمین روز از نوروز 96، معاونان اجرایی، فرهنگی و پشتیبانی و منابع انسانی آستان مقدس در موزه آستان مقدس حضور یافتند که ضمن نظارت بر عملکرد خدمات ارائه‌شده از کارکنان موزه بابت این خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت در ایام نوروز، تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha