جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 412584
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
آیت الله تبریزی

حوزه / هر فرصتی که جهت ارتباط معنوی با پروردگار برایتان فراهم می شود، برای خود و دیگران دعا کنید و از خداوند بخواهید همواره شما را تحت عنایت خود و در ظل توجهات حضرت ولی عصر علیه السلام، از هر مکروهی حفظ کند.

خبرگزاری «حوزه» برش هایی از رهنمودهای مرحوم آیت الله العظمی تبریزی را  تقدیم مومنین به ویژه معتکفین ارجمند ایام رجب می نماید.

 *اعتکاف، سکوی پرشی است به سوی معنویت، به سوی آینده روشن و تقرب به خدا و اهل بیت علیهم السلام.

* اعتکاف فرصتی است که معلوم نیست حال و آینده برای هر کسی پیش آید.حال که خدا به شما این توفیق را داده است که ایام بیض را درک کنید، از آن استفاده کامل نمایید و توشه خود را مملو از حسنات کنید.

*این روزها درهای رحمت خدا باز است؛ او را به حق بهترین بندگانش که همان اهل بیت علیهم السلام هستند، بخوانید و از او مدد بجویید.معلوم نیست عمر ما بر رجبی دیگر کفاف کند. کاری نکنید که بعدها حسرت این روزها را بخورید.

*هر فرصتی که جهت ارتباط معنوی با پروردگار برایتان فراهم می شود، برای خود و دیگران دعا کنید و از خداوند بخواهید همواره شما را تحت عنایت خود و در ظل توجهات حضرت ولی عصر علیه السلام، از هر مکروهی حفظ کند و به شما توفیق روزافزون عنایت نماید.

*  اعتکاف، توسل و شب زنده داری فرصتی است الهی، جهت رسیدن به کمال و کسب درجات معنوی.

*اعتکاف دارای لذت و حلاوتی است که هرگاه انسان آن را یاد کند، احساس آرامش و سبکی می نماید

لذا سعی کنید هنگام خروج از اعتکاف با مدد از پروردگار متعال، آن حالت حفظ شود و با ذکر و توسل از خداوند بخواهید که روز به روز بر معنویتتان اضافه گردد.

* دنیا دار فناست و همه چیز و همه کس یک روزی فانی می شوند و جای بازگشتی نخواهد بود.بنابراین برای خود توشه ای ذخیره کنید تا در آخرت حسرت نخورید و گاهی خداوند توفیقی به انسان می دهد که باید قدر آن را بداند و از جمله آن توفیقات، حضور در مجلس اعتکاف، توسل و دعاست.

 منبع:پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی(قدس سره)

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha