شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 علی(ع)

حوزه/ کتاب جدید استاد حسین انصاریان با عنوان « همراهی علی (ع) و حق) در آستانه فرارسیدن سیزدهم رجب سالروز ولادت امیرالمومنین علیه الاسلام توسط انتشارات دارالعرفان منتشر و روانه بازار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این اثر شرح حدیث مشهور در کتب شیعه و اهل تسنن " علی مع الحق و الحق مع علی " می باشد که در 10 فصل و 280 صفحه مطالب ارزشمندی را پیرامون شخصیت مولی الموحدین امام علی(ع) به مخاطبین خود عرضه می کند.

این گزارش با اشاره به فصول این اثر می افزاید: « رابطه متقابل امیرمومنان(ع) و حق(1)،(2)»، «همراهی با حق»، «جاذبه های حق و امیرمومنان(ع)»، « ذکر علیٍ عبادة »، « علی(ع) آیینه تمام نمای قرآن»، « مع الحق در سه نگاه»، « امیرالمومنان(ع) ترازوی سنجش اعمال»، « کمال و حقیقت ایمان در سیره امیرمومنان(ع)» و « تشابه قرآن و امیرمومنان » از جمله فصل های ده گانه این اثر جدید می باشد.

ارائه بیش از یکصد عنوان فرعی با در موضوعات مختلف با بهره گیری از سیره علمی و عملی مولای متقیان بر غنای بیشتر این اثر افزوده است.

"معنا و مصادیق حق"، "بررسی مفهوم ظلم"، "خلافت ظالمانه"،" پیامبر(ص) حق محض"، "توصیف قرآن در قرآن"، "جاذبه امیرمومنان"، "معنای ذکر در قرآن و روایات"، "ذکر در سه میدان"، "ارزشمند ترین ذکر"، "آیات محکم و متشابه در قرآن"، "بدعتی آشکار"، "عدم اهمیت پیروان حق"،" شعاع جاذبه حضرت"، "همتایی علی(ع) با ذوی القربی"، "معیت در سیره حضرت"، "انواع حسابرسی اعمال در روز قیامت"، "شفاعت وسیع حضرت"، "میزان ایمان و شناخت نفاق"، "نماز عاشورائیان"، "حفظ شهوات در نگاه حضرت"، "حکایت تجاّر قدیم تهران"، "زکات مالی در سیره حضرت"، "فاطمه (س) رکن امیرالمومنین(ع)"، "حفظ اوقات نماز در سیره ائمه اطهار(ع)"، "تشابه قرآن و امیرمومنان(ع)" نمونه ای از عناوین فرعی این اثر گرانسنگ می باشند.

« فهرست ها» بخش دوم این کتاب گرانسنگ می باشد که اطلاعات ارزشمندی را به محققان و پژوهشگران در خصوص « آیات »، « روایات»، « ادیان، مذاهب، قبایل و فرق»، «اماکن»، « کتاب ها»، « اشعار» و « کتاب نامه » به صورت منسجم ارائه می کند.

کتاب "همراهی علی و حق " با پژوهش حجت الاسلام  علی اصغر ظهیری و مشاوره علمی و نظارت حجت الاسلام سیدعلی بطحائی از هم اکنون علاوه بر نمایندگی های فروش انتشارات دارالعرفان در سراسر کشور از مراکز فرهنگی و کتابفروشی های معتبر می توان تهیه کرد.

علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند از پل های ارتباطی ذیل اقدام کنند؛

www.erfan.ir/farsi/article/view/76976

www.instagram.com/akhlagh_erfan

www.Telegram.me/www_erfan_ir

http://facenama.com/ostad_ansarian

http://www.cloob.com/name/ostad.ansarian

https://www.facebook.com/darulerfan

www.twitter.com/ostad_ansarian

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha