جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه اعتکاف خلوتی است برای تفکر در آیات قرآن، روایات اهل بیت(ع) و دعاها گفت: از مسئولین خدمتگزار در اعتکاف تقاضا دارم که همه وقت معتکفین را با برنامه‌های مختلف پر نکنند و زمانی را برای تفکر اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری عصر امروز در گردهمایی معتکفین قم در مصلی قدس با بیان اینکه اعتکاف یکی از بهترین مهمانی‌های خصوصی خداوند است گفت: خوشا به حال کسانی که این توفیق را پیدا کرده‌اند سه روز از مشغولیات دنیا خارج شوند.

وی بیان کرد: دین اسلام هرگز به عزلت سفارش نکرده است ولی همین دین سفارش می‌کند ماهی سه روز اعتکاف مستحب است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه اعتکاف خلوتی است برای تفکر در آیات قرآن، روایات اهل بیت(ع) و دعاها گفت: از مسئولین خدمتگزار در اعتکاف تقاضا دارم که همه وقت معتکفین را با برنامه‌های مختلف پر نکنند و زمانی را برای تفکر اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف خلوتی برای تفکر در اعمال گذشته نیز است افزود: معتکفین سه روز فرصت دارند که در گذشته خود تفکر کنند که نتیجه آن توبه است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه تفکر سوم در ایام اعتکاف تفکر در آینده است گفت: بر اساس برداشت درست از قرآن روایات و دعاها و همچنین جبران گذشته و تفکر در آینده ما می‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده داشته باشیم.

وی ابراز داشت: شرط بخشش خداوند این است که پس از مراسم اعتکاف تغییری در ما ایجاد شده باشد و برای آینده تدبیر کنیم.

سخنران این مراسم با اشاره به اینکه تفکر چهارم در ایام اعتکاف این است که به کمک اهل بیت(ع) حساب کنیم گفت: هر کس روی امداد خداوند و اهل بیت(ع) حساب باز کند هیچگاه بین دو راهی قرار نمی‌گیرد و راه سومی برای او باز می‌شود همان‌طور که خداوند راه آب را برای حضرت موسی باز کرد راه سوم نیز برای ما باز کند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha