سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جشن میلاد امیرالمومنین (ع) در تورنتو برگزار می‌شود

حوزه/ جشن ولادت امیرالمومنین امام علی (ع)، بعد از ظهر دوشنبه با حضور شیعیان و مسلمانان کانادایی در مرکز جامعه اسلامی «الهدی» واقع در تورنتو برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشن ولادت امیرالمومنین امام علی (ع)، بعد از ظهر دوشنبه 10 آوریل 2017 در مرکز جامعه اسلامی «الهدی» برگزار می‌شود.

در این مراسم جشن که ساعت 8 شب، با حضور مسلمانان و شیعیان تورنتو برگزار می‌شود، بعد از نماز مغرب و عشاء و افطار روزه‌داران، حجت الاسلام سیدمحمد رضوی در خصوص ویژگی‌های امام اول شیعیان، امام علی (ع) برای حاضران در جلسه به سخنرانی خواهد پرداخت.

آشنایی با جامعه مسلمانان الهدی

این مرکز که در جاده کندی در شهر تورنتوی کانادا واقع شده است، یک سازمان عام المنفعه به هدف ارتقاء آموزه‌های دین اسلام و مکتب تشیع اثنی عشری، همچین ایجاد یک فضای امن اسلامی برای بزرگسالان، جوانان و کودکان است.

جامعه اسلامی الهدی نخستین بار در سال 1993 توسط عده‌ای از خانوده‌های مسلمان تاسیس شد که نیاز به ارگانی به منظور کمک به حفظ فضای فرهنگی و اسلامی، همچنین ایجاد پناهگاهی برای مسلمانان در جامعه کانادا را حیاتی دانستند.

مرکز الهدی سال‌ها جشن‌ها و مراسم‌هایش را در یک واحد اجاره‌ای برگزار می‌کرد تا اینکه در سال 1996 با جذب سرمایه کافی موفق به خرید ملکی برای گردهمایی اعضاء شد. از آن پس تاکنون جامعه الهدی هر ساله نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است.

با افزایش اعضاء و فعالیت‌های متنوع به تدریج جامعه الهدی نیاز به ساختمان بزرگتری پیدا کرد. و سرانجام در سال 2012، پس از سال‌ها جمع آوری کمک‌های مالی و بررسی گزینه‌های مختلف جامعه اسلامی الهدی ساختمان و مرکز کنونی خود را در جاده کندی خریداری کرد.

امروزه این مرکز بسیار شکوفا شده و خدمات متنوعی از جمله نمازهای جماعت، مدرسه، مرکز جوانان، مرکز اجتماعی، مراسم تشییع و فعالیت‌های فرهنگی-آموزشی برای تمامی رده‌های سنی ارائه می‌دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha