پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام سروستانی - بوشهر

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر چهار ویژگی شاخص امام جواد(ع) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، در مراسم شام میلاد حضرت امام محمد تقی(ع) جواد الائمه(ع)، که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: امام جواد(ع) شخصیتی بودند که علیرغم شرایط دشواری که برای پدر بزرگوارشان، حضرت امام رضا(ع) به وجود آورده بودند و ظلم جنایتی که خاندان بنی عباس به امام هشتم کردند، در یک شرایط خاصی دوران طفولیت و کودکی خود را نوجوانی به سر بردند.

وی ادامه داد: آن حضرت با وجود این که عملا از پدر بزرگوارشان فرسخ ها فاصله داشتند ولی توانستند معرفت کافی نسبت به پدر بزرگوار خود به وجود بیاورند و سیره ایشان را بیاموزند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که امام جواد(ع) دارای ویژگی های برجسته ای در زندگی بودند، گفت: اولین بعد زندگی امام جواد(ع) بعد معنوی ایشان هست که همچون اباء و اجداد طیبین خود در اعلا درجه بودند و این ویژگی در همه ائمه معصومین(ع) دیده می شود.

وی افزود: دومین ویژگی بعد علمی آن امام بزرگوار است که آن حضرت عالم ترین زمان خود بود و در پاسخگویی به سئوالات متعدد همگان به درایت و اعلمیت امام جواد(ع) اعتراف می کردند.

حجت الاسلام سروستانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: سومین ویژگی امام جواد(ع) بعد اخلاقی امام بود که با پیشه کردن سجایای اخلاقی و تعامل مناسب با مردم توانست در قلوب مومنین نفوذ کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: ویژگی چهارم امام جواد(ع) روشنی و آگاهی از شرایط زمانه بود که با شناخت کافی نسبت به زمان و خلفای بنی العباس توانست امور جامعه اسلامی را به خوبی تدبیر نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha