شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق/ حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به علاقه مندی شدید طلاب به عرصه هنر در سالهای اخیر بر لزوم توامان کردن هنر با صنعت و مباحث اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت ‏الاسلام والمسلمین احمد واعظی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره هنرهای تجسمی اشراق، گفت: باید یک خودآگاهی در بین مردم انجام شود و در این راستا هنر و مقولات هنری یک نیاز واقعی است.

وی افزود: هنر در واقع ارضاء حس زیباشناختی بشر است؛ در این عرصه باید فضای علمی و صنعتی را وارد فاز هنری کنیم تا بتوانیم هنر را وارد زندگی مردم کنیم.

حجت‏ الاسلام والمسلمین واعظی اظهارکرد: شرکتهای دانش بنیان علم و اقتصاد را باهم گره میزنند و صنعت را رشد میدهند، در این عرصه ما نیز نیازمند شکل گیری صنعت هنر و فرهنگ هستیم تا بتوانیم از این عرصه نیز فواید و مواهب اقتصادی خود را دریافت کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: دفتر تبلیغات در عرصه اعزام مبلغ و نشر کتب مناسب و جنبههای آموزشی مختلف ایفای نقش میکند؛ ولی یک دستگاه محدود با قدرت مالی محدود کارایی محدودی هم دارد ولی به رغم این بضاعت، برکات بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دینی در کشور شکل گرفته است.

وی با ذکر این مطلب که خوشبختانه در سالهای اخیر این نگاه جدی در حوزه پررنگ تر شده است، عنوان کرد: زمانی که اولین دوره شعر اشراق قرار بود در سال 93 برگزار شود به دلیل  بارش برف  و همچنین سرمای شدید قم قرار بود این مراسم به دلیل بیم از عدم حضور طلاب لغو شود ولی جمعیت به حدی بود که سالن های همایش نیز پر شده بود و عده ای سرپا تا آخر مراسم در سالن حضور داشتند.

حجت‏ الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: به همین دلیل است که همایشها و جشنوارههایی که پیرامون هنر در حوزه برگزار میشود از پرمخاطبترین مراسمات حوزه است که این مساله بیانگر این مطلب است که هنر امروزه به یک نیاز عمومی مبدل شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: امروزه هنر به یک نیاز عمومی مبدل شده است؛ بالاترین درصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در زمینه آموزش است، زیرا مردم نیاز واقعی به آموزش دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha