پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به نقش هنرمندان در جامعه گفت: هنرمندان باید جامعه دینی را با آثار خود معماری کنند و ارزش‌های دینی را در جامعه متبلور کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار هنرمندان و اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان، اظهار داشت: هنرمندان و شاعران باید کاری کنند که ارزش‌های دینی در تمام ابعاد زندگی مردم جامعه متبلور شود.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان باید جامعه دینی را با افکار، اشعار و آثار خود معماری کنند، افزود: هنرمند باید محقق و نه مقلد باشد، زیرا هنر تقلیدی راه به‌جایی نمی‌برد و جامعه به هنر تحقیقی و نوآفرین و تحقیقی نیاز دارد.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: هنرمند باید هویت دینی خود را در نظر گرفته و بر اساس هویت دینی و اعتقادی، هنر خود را تجلی دهد و ارزش‌های اسلامی و الهی را در جامعه دینی متجلی کند.

وی با بیان اینکه هنرمند واقعی کسی است که اسباب دست سیاست‌بازان نمی‌شود، افزود: هنرمند انقلابی سیاست آفرین است، لیکن سیاست زده نیست و به سیاست جهت می‌دهد اما از سیاست جهت و سمت‌وسو نمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: تردید و دودلی در هنر متعالی درست نیست و هنر فاخر و متعالی هنری است که انسان را در اعتقادات خود راست‌قامت نگاه می‌دارد.

وی با تأکید بر اینکه هنرمند باید هویت و استقلال خود را حفظ کرده و در فرهنگ بیگانه هضم نشود، تصریح کرد: هنرمندان انقلابی وظیفه دارند با هنر خود معرف فرهنگ خودی باشند و سبک زندگی اسلامی را ترسیم کنند، چون با وضع موجود، امروز در معرض خطر هضم شدن در فرهنگ بیگانه و استحاله ارزش‌ها هستیم.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه ما در قرنی زندگی می‌کنیم که مملو از هنر است؛ به‌گونه‌ای که این شهیدان هنرمند در همه شهرها و روستاها جایگاه دارند، گفت: گلزار شهدا درواقع گلزار انسان‌های هنرمند عالم است.

وی با اشاره به اینکه شهیدان هنر فاخر، ماندگار، انقلابی، الهام آفرین و پیام بخش را به‌تمام‌معنا متجلی کردند، اظهار داشت: در میان شهدا، شهیدانی داریم که دو هنر فرهنگ و شهادت را باهم عجین کردند که از آن جمله می‌توان به شهید مرتضی آوینی اشاره کرد.

وحید نمازی، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی هم در این دیدار گفت: شهیدان هنرمندان تراز انقلاب اسلامی بوده و الگوهای کاملی برای همه ما هستند.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد در حقیقت، به‌صورت کامل از سوی شهدا متجلی شد، اظهار داشت: هنر متعهد نمی‌تواند در مقابل استکبار و ظلم و ستم ساکت باشد؛ زیرا هنر انقلابی مجاهد و مبارزه گر بوده و همواره امیدبخش است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی هم با اشاره به برنامه‌های این هفته افزود: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی با هدف پاسداشت و گرامیداشت مقام شامخ این شهید و ترویج و تبیین مبانی هنر انقلابی در سطح جامعه از بیستم تا بیست و هفتم فروردین برگزار می‌شود.

نمازی، مردمی بودن برنامه‌ها و مناسبت‌ها، مخاطب محور بودن، افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه و برگزاری برنامه‌های مفرح، ارتقای کیفیت برگزاری برنامه‌ها، استفاده از ظرفیت هنرمندان انقلابی استان برای معرفی مصادیق هنر انقلابی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری تمام رشته‌ها را از جمله رویکردهای برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی برشمرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha