سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق

حوزه/ رئیس جامعه الزهرا(س) بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های خواهران طلبه در نشر معارف دین به زبان هنر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین مدنی رئیس جامعه الزهرا(س) پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق با ذکر این مطلب که خداوند متعال در کارگاه خلقت و آفرینش، همه خلقت را در لباس هنر ریخته است بیان کرد:  اگر به کل نظام هستی نگاهی نو بیاندازیم در می یابیم که هیچ نقصی در این هنر یافت نمی شود.

وی افزود: در همین راستا خداوند متعال در سوره ملک فرمودند، ای مردم چشمان خود را بگردانید و دنیا را ببینید، حال شما خسته میشوید، ولی یک نقطه بیهنرانه در عالم خلقت نخواهید دید.

حجتالاسلام والمسلمین مدنی اظهارکرد: برگ هر درختی یک دایره عظیم معرفت شناسی خلقت است که دنیا از فهم زیبایی این هنر بازمانده است؛  خداوند پس از خلقت انسان و این جهان تبارک الله احسن الخالقین گفت.

رئیس جامعهالزهرا(س) گفت: مردان و زنانی که عهده دار گسترش خداباوری و دین باوری و متولیان فرهنگ دینی هستند، شایسته ترین افرادی هستند که باید هنر خود را در قالب هنر عرضه کنند.

وی گفت: اگر دین و پیامهای دینی در قالب هنری عرضه نشود، دین گریزی ایجاد خواهد شد؛ مثل موذن بدصدایی که به جای دعوت مردم به نماز، مردم را از کنار این صدا فراری میداد و کسی به محتوای این سخن توجه نمیکرد.

حجتالاسلام والمسلمین مدنی با ذکر این مطلب که باید از توان هنری زنان به خصوص بانوان طلبه در عرصه تبلیغ دین بهره گرفت اظهارکرد: در عرصه فعالیت های هنری طلاب، زنان جایگاه بسیار ویژهای دارند، زیرا روح لطیف زنانه و مادارنه میتواند زیبایی کلام وحی را با ظریف‌ترین شکل ممکن است به مردم منتقل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha