جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع مدیر حوزه علمیه استان قم در مدرسه عالی دارالشفاء _ آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه از ثبت نام بیش از بیست هزار داوطلب حضور در حوزه های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع مدیر حوزه علمیه استان قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه همه ما موظف هستیم از مدارس  علمیه صیانت کنیم، اظهار داشت: امسال شاهد حضور بیش از بیست هزار علاقه مند ورود به حوزه های علمیه هستیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: آنچه در مجموعه حوزه های علمیه مهم است، مسئله کیفیت می باشد و اگر حتی هزار نفر هم ثبت نام کرده بودند بازهم تکیه بر روی کیفیت ارائه مدنظر بود و البته کمیت نیز در جای خود بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قم ادامه داد: بحث تحول در حوزه علمیه از ماه های پیش در حال انجام بود  به طوری که بخشی از این تحولات که در راستای پویایی مجموعه حوزه های علمیه می باشد، انجام شده بود و در جلسه ای که در مشهد صورت گرفت، تصمیم بر آن شد با توجه به نزدیکی حوزه علمیه قم با مرکز مدیریت، بحث مدیریت منطقه ای قم با فاصله کمتری صورت گیرد و این مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه بود که این فاصله کمتر شود.

وی با بیان این که امروز شاهد تکریم از خدمات ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال هستیم بیان داشت: کلیه پرسنل و دست اندرکاران حوزه علمیه قم باید از فردا به همان وظایف که عهده دار هستند با قو ت بیشتر انجام وظیفه کنند و اگر دغدغه و برنامه کاری بود بنده و حجت الاسلام والمسلمین غفوری به عنوان قائم مقام در خدمت آنها خواهیم بود.

عضو شورای عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: مدیریت حوزه بر اساس مصوبات میراث گذشت را صیانت می کند بطوریکه نباید به سادگی از کنار تجربه ها، مشقت ها و رنج هایی که در طول تاریخ حوزه های علمیه بزرگان ما متحمل شده اند گذشت و در امتداد آن جایی که نیاز است ارتقاء یا تحولی صورت گیرد وظیفه و جزء سیاست ما است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: کلیه سیاست ها و خط مشی ها در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع معظم تقلید و شورای عالی حوزه های علمیه است همانطور که دهها برنامه و طرح طی این مدت وجود داشته که یا در حال اجرا است یا اجرایی می شود.

مدیر حوزه  های علمیه گفت: امروز با توجه به سیاست های تحولی در حوزه شاهد آماده سازی دفترچه ای قطور بوده، برنامه ها و طرح های پیش رو را آماده کرده ایم که ان شاءالله از سال 97 اولین سال طرح 5 ساله تحول در حوزه را شاهد خواهیم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی از طرح های در دستور کار مدیریت حوزه های علمیه اظهارداشت: اصلاح و استقلال ساختار، ادای برخی از دیون مرکز، حرکت بر اساس چشم انداز و منشورات، تکمیل و ارائه 10 نظام جامع به شورای عالی، تکمیل نظام شوراهای حوزه، تقویت و توجه به نخبگان حوزه که امسال نیز تحرک بیشتری خواهد داشت از جمله برنامه ها است.

وی ادامه داد: بررسی و تکمیل 12 نظام رشته ای و توجه به درختواره علمی برخی از این طرح های تحولی مانند طرح هدایت تحصیلی اخلاقی طلاب و بازخوانی برخی سنت های حوزه از آن جمله است.

آیت الله اعرافی به طرح شهریه طلاب همراه با مزایا اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مراجع معظم تقلید و رهبری انقلاب اسلامی این بخشی از این طرح در سال جاری اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است: در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیری از حجت الاسلام والمسلمین  فرخ فال به پاس خدمات چند ساله در حوزه علمیه قم تقدیر و در حکمی از سوی آیت الله اعرافی، وی  به عنوان مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه در امور شوراهای حوزوی معرفی شد.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha