جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین لطفی-همایش ائمه جمعه و جماعات ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: بیکاری سه میلیون جوان تحصلیکرده و بیش از ۶ میلیون جوان بیکار در کشور و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در کشور، نشان‌دهنده بی‌اثر بودن برجام و بیمار بودن اقتصاد کشور است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، امروز در همایش بزرگ ائمه جمعه، جماعات و روحانیون استان ایلام، اظهار کرد: استغفار آثار و برکات فراوانی در تنبه و بیداری افراد دارد و ماه رجب بزنگاه بندگی، ماه دعا و نیایش و استغفار است .

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که در ماه رجب باید بسیار استغفار کرد، افزود: تا زمانی که انسان خود را از گناه و آلودگی پاک نکند نمی‌تواند وارد حسنات شود و ماه رجب، ماهی است که انسان باید گذشته خود را مرور کند و پرونده اعمال خود را باز کند.

نماینده ولی فقیه در ایلام اضافه کرد: هنر این است که باوجود اینکه زمینه گناه فراهم است، اما یاد خدا او را از گناه بازمی‌دارد و اگر واقعاً انسان خودش را در محضر ملکوت عالم ضعیف و خوار بداند، مرتکب گناه نمی‌شود و این هنر واقعی است .

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه عرفانی بالاتر از کلمات نهج‌البلاغه وجود ندارد، گفت: متأسفانه نهج‌البلاغه در بین اقشار مختلف جامعه غریب است، درحالی‌که این اثر گرانسنگ، تبلور اخلاق، رفتار و سیره علمی، اخلاقی، حکومتی و سیاسی حضرت امیرالمؤمنین (ع) است و عرفان ناب در کلمات حضرت علی (ع) و کتاب نهج‌البلاغه قرار دارد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان یک رخداد سیاسی بزرگ و ملی قرار داریم، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری، تراز جمهوری اسلامی در جهان است و هر کشوری که می‌خواهد در جایگاه رفیعی در جهان داشته باشد، تبلور آن انتخابات است .

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه در جهان حضور حداکثری در انتخابات دلیل بر استحکام آن نظام است و امام راحل این امر را به‌خوبی می‌دانست، افزود: انتخابات ریاست جمهوری در شرایط کنونی جهان بسیار مهم است و مردم و مسئولان با حضور حداکثری در انتخابات، توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد .

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام تاکید کرد: ملاک ما در انتخابات، سخنان مقام معظم رهبری است، حضور حداکثری و انتخاب شخص اصلح باید ملاک و میزان سخنرانی روحانیت در مساجد و تریبون‌های نماز جمعه باشد و باید آگاه بود که در آستانه انتخابات، جریاناتی، بحث دوقطبی کردن جامعه دنبال می‌کنند که باید مراقب بود و جامعه را نیز آگاه کرد .

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در جهان از یک جایگاه عزتمندانه برخوردار است و در منطقه و جهان از جایگاه رفیع و بزرگ برخوردار بوده و شاهد هستیم که امروز در جهان ایران حرف ایران اسلامی به کرسی می‌نشیند که نشان‌دهنده تأثیرگذاری انقلاب اسلامی است که به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و اصل ولایت‌فقیه برمی‌گردد .

وی بیان کرد: امروز دشمنان در شبکه‌های مجازی علیه نظام اقدام می‌کنند و ارزش‌های دینی را مورد هجمه قرار می‌دهند و به دنبال تحریف ارزش‌های اسلامی هستند و می‌خواهند از درون ارزش‌های دینی و اسلامی جامعه را بی‌محتوا کنند .

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام افزود: یکی از مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی عاشورا و کتب سرخ حسینی است که دشمنان و نظام سلطه سعی می‌کنند در قالب‌های مختلف و عزاداری‌های که هیچ سنخیتی با عزاداری ائمه اطهار (ع) ندارد، این فرهنگ را خدشه‌دار کنند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مولود حوزه علمیه است، تصریح کرد: دشمنان امروز سعی می‌کنند که حوزه علمیه را با عناوین مختلف مورد هجمه قرار دهند و تلاش می‌کنند که روحانیت وارد مسائل سیاسی نشود و در مسائل سیاسی دخالت نکند .

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه علم، نوآوری و پاسخگویی به شبهات دینی از ویژگی‌های برجسته حوزه علمیه و روحانیون است، افزود: دشمنان و نظام سلطه در تلاش هستند که با ترویج عرفان‌های کاذب و عرفان‌های من‌ درآوردی به روحانیت و حوزه‌های علمیه ضربه بزنند .

حجت الاسلام والمسلمین لطفی اظهار کرد: دشمنان وسیع‌ترین تبلیغات را علیه ولایت‌فقیه به راه انداخته‌اند و در دوران بابرکت انقلاب اسلامی، مجموعه‌های مختلف داخلی و خارجی علیه ولایت‌فقیه تبلیغات داشته‌اند و همواره محور ولایت‌فقیه را مورد هجمه قرار داده‌اند و حتی برای زدن ولایت‌فقیه از برخی چهره‌های روحانی وابسته استفاده کرده‌اند .

وی اظهار کرد: در فتنه 88 نیز افرادی در محور قرار گرفتند و امروز دشمن از مذهب، علیه مذهب و از روحانیت علیه روحانیت استفاده می‌کنند، اما راه به‌جایی نمی‌برند. در قضیه فتنه 88 باید گفت که زوایای مختلف و پنهان این فتنه، روشن نشده است، برخی با عنوان خط امام راحل، علیه نظام اسلامی رفتار کردند و علیه امام و آرمان‌های امام راحل اقدام کردند .

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه دشمن می‌داند که ولایت‌فقیه از چه جایگاهی برخوردار است، گفت: هدف اصلی دشمن در جنگ فرهنگی، نظامی و اقتصادی، رهبری و ولایت‌فقیه است، اگر در داخل کشور به رهنمودهای رهبری به‌ ویژه در عرصه اقتصاد توجه می‌شد کار ما به اینجا نمی‌رسید که یک اقتصاد بیمار و ناکارآمد داشته باشیم .

وی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان، حل مشکلات اقتصادی را به برجام و مذاکرات هسته‌ای پیوند داده‌اند، افزود: در مسائل اقتصادی همیشه مدیریت دست کسانی بوده است که ناکارآمدی نظام را در اقتصاد علنی کرده‌اند، باید گفت که اقتصاد یکی از مؤلفه‌های مهم در پیشرفت کشور و یک اهرم بسیار قوی در دست دشمن بوده و شعار اقتصادی مقاومتی در دو سال جاری نشان‌دهنده اهمیت این موضوع از دیدگاه مقام معظم رهبری است .

وی با اشاره به اینکه بیایند صادقانه در خصوص دستاوردهای برجام سخن بگویند، تصریح کرد: بیکاری سه میلیون جوان تحصلیکرده و بیش از 6 میلیون جوان بیکار در کشور و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در کشور، نشان‌دهنده بی‌اثر بودن برجام و بیمار بودن اقتصاد کشور است .

امام جمعه ایلام تصریح کرد: به‌طورقطع فعال کردن صنایع کوچک به معنای ایجاد اشتغال است و وظیفه ما روحانیون و تریبون های نماز جمعه که مورد اعتماد است این است که دست‌به‌دست هم دهیم و با تفاهم و تعامل شعار اقتصاد مقاومتی را به مرحله عملیاتی برسانیم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه بیکار IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    0 0
    سلام خسته نباشید اینکه در دولت بیکاری وجود داره خیلی بد هست ولی چرا هیچوقت از بیکاری طلاب صحبت نمیکنید ؟ من خودم یه خانوم هستم که نه سال درس خوندم تا سطح سه بگیرم با چه مشقات رفت و امد و پایان نامه و .... ولی در اخر چه نتیجه ای داشت ؟ مسئولین حوزه که برنامه ریزی دولت برای رفع بیکاری رو قبول ندارند کاش خودشون طوری برنامه ریزی میکردن که این همه ططلبه بیکار وجود نداشت من که خسته شدم خیلی از دوستانم هم همینطور این همه عمر و وقت در حوزه گذروندیم و هیچ برای امتحان اساتید که باید مدیر حوزه ها شخصی رو معرفی کنه و خوب توی چند تا حوزه که من رفتم همه اشناها و دوستان مدیر و ... بودن هر مدرسه ای رفتیم گفتن نیرو مازاد هم داریم . جدا اگر فروشندگی مغازه میکردم توی این مدت در امد زائیی بیشتری داشت !!!!