چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گزینش و پذیرش

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان از ثبت نام ۷۱۵ نفر از علاقمندان تحصیل علوم حوزوی در لرستان، برای رقابت و ورود به ۱۲ مدرسه علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: این تعداد در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی، متقاضی تحصیل علوم حوزوی هستند.

وی با بیان اینکه از تعداد ۷۱۵ داوطلب شرکت کننده در آزمون کتبی حوزه، تعداد ۶۸۵ نفر در دو حوزه امتحانی استان لرستان با هم به رقابت می پردازند، گفت: حسینیه ثارالله(ع) سپاه استان در خرم آباد و مدرسه علمیه ولیعصر بروجرد(عج)، حوزه های امتحانی داوطلبانی هستند، که قصد ورود به مدارس علمیه استان را دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه آمار متقاضیان ورود به حوزه در استان لرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است بیان داشت:امسال قریب به ۴۵ نفر به آمار ثبت نامی سال گذشته افزوده شده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: از مجموع ۶۸۵ نفر آمار ثبت نامی در دو حوزه امتحانی استان تعداد ۳۹۳ نفر در خرم آباد و ۲۹۵ نفر در حوزه امتحانی بروجرد با هم رقابت می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه استان لرستان جمعه ۲۵ فروردین ماه برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: نتایج آزمون کتبی داوطلبان نیز پس از حدود یک ماه اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان پس از موفقیت در آزمون مصاحبه  و دوره های اختبار و تثبیت در سال تحصیلی ۹۷_۹۶ بعنوان طلبه در مدارس علمیه استان لرستان مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha