شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علوم انسانی

حوزه/ نشست علمی نسبیت متافیزیک و علوم انسانی با حضور دو تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست علمی نسبیت متافیزیک و علوم انسانی از سلسله نشست‎های فلسفه و علوم انسانی، عصر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد.

در این نشست علمی سه تن از کارشناسان و اساتید حوزوی و دانشگاهی شامل حجج اسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و سید حمید طالب زاده استاد دانشگاه به سخنرانی پرداختند.

در این نشست تخصصی ابتدا، دکتر طالب زاده با موضوع ما و علوم انسانی به سخنرانی پرداخت و در این سخنان به تشریح ماوقع حرکت فلسفه در گذر زمان پرداخت و از این مساله سخن گفت که چگونه علوم انسانی در دوره جدید در غرب شکل گرفت ووضعیت ما با علوم انسانی غربی در چه حالتی است.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی سخنان خود را با موضوع نقش و کارکرد فلسفه در در تولید علوم انسانی اسلامی ارایه کرد و در سخنان خود به تشریح نقش فلسفه در ماهیت علوم انسانی در غرب و اسلامی پرداخت.

سخنران دیگر این نشست علمی حجت‎الاسلام والمسلمین پارسانیا بود که وی نیز در سخنانی به موضوع متافیزیک علوم انسانی مدرن پرداخت؛ پس از سخنان هر یک از سه کارشناس و استاد حوزه ودانشگاه برنامه به شکل پرسش و پاسخ ادامه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha