جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمک۱.۲ میلیون یورویی مسلمانان بیرمنگام به پناهندگان سوریه

حوزه/ کمک مالی ۱.۲ میلیون یورویی مسلمانان مسجد گرین لین در بیرمنگام به منظور تهیه نان و مایحتاج زمستانی برای اردوگاه‌های پناهندگان به ویژه در لبنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، مسلمانان یکی از مساجد شهر بیرمنگام در انگلستان، با اهدای 1.2 میلیون یورو به پناهندگان، رکورد بزرگترین خیریه پرداختی از سوی یک اجتماع مذهبی در انگلستان را شکستند.

چک 1.2 میلیون یورویی اهدایی مرکز اسلامی گرین لین اوایل هفته توسط عامر اعجاز مدیرکل مرکز اسلامی و اشفاق احمد مدیر پروژه به سازمان بشردوستانه «درخواست انسانی» اهداء شد.

کمک‌های مالی جمع آوری شده توسط مسلمانان این مرکز اسلامی قرار است برای تهیه 3 هزار تن آرد و تهیه نان برای پناهجویان نیازمند مورد استفاده قرار گیرد. این بودجه مالی همچنین برای تهیه مایحتاج زمستانی ضروری و نان برای پناهندگان سوری که از جنگ به لبنان گریخته‌اند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اعضای مسجد و مرکز اجتماعی گرین لین در بیرمنگام در سال 2015 برای ارزیابی وضعیت پناهجویان به بازدید اردوگاه پناهندگان اقدام کرده‌ بودند. در سال 2016 نیز اعضای این مسجد اقدام به جمع آوری یکی از بزرگترین کمک‌های خیریه برای حمایت از پروژه‌های امدادی در سوریه، عراق و لبنان کرده بودند.

شاخص‌ترین کمک مالی این موسسه خیریه، پروژه نان سوریه با هدف ارائه 24 میلیون وعده غذایی برای مردم سوریه و گریختگان از خشونت در این کشور جنگ زده بود.

در اطلاعیه مقامات مسجد در این باره آمده است:  اهدای بخشی از ثروت به فقرا و نیازمندان، جزیی حیاتی از دین اسلام به حساب می‌آید. این سنت به عنوان زکات شناخته می‌شود. دادن زکات یک وظیفه دینی تفویض شده به مسلمانان است و همانطور که می‌بینید اعضای جامعه اسلامی بیرمنگام مبالغ قابل توجهی کمک مالی برای حمایت از پروژه‌های انسان دوستانه در داخل و خارج از انگلستان اهداء می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha